Kieltäkää kasvissyönti

Adressin tekijä

/ #5

08.03.2007 21:08

Huomaan, että viittaus Raamattuun herätti paljon huomiota. Ottakaa kuitenkin huomioon, että elämme maassa, jossa suurin osa ihmisistä on kristinuskon piiriin kuuluvien uskontojen harjoittajia. Tämä tarkoittaa sitä, että heidän tulisi mahdollisuuksien mukaan toteutettava Raamatun ohjeita. Lisäsin kommentin yhtenä perusteluna, enkä tajua miksi Reima otti siitä nokkiinsa. Tarkoituksenani oli tehdä mahdollisimman hienosti kirjoitettu adressi mielenkiintoisesta aiheesta ja katsoa kuinka pitkälle se menee. Mutta mukavaa, että sinäkin viitsit ilmaista asiasi selkeästi ja ilman monille tyypillistä V-luilua.

Juha. Kasvisten syömisellä on tosiaan kiistämätön merkitys ihmiskunnan ruokaongelman ratkaisemisessa, mutta puhuinkin nyt yksittäisen maan menettelyistä ja nimenomaan vegetarismin kieltämisestä enkä kasvisten syömisen lopettamisesta. Olen lähinnä huolissani ongelmista, joita lihan syömättä jättäminen aiheuttaa. Itse syön toki iloisesti vihannekseni tietäen, että syön terveellisesti. Olen myös tietoinen lihantuotannon huonosta energiasuhteesta verrattuna kasviksiin (Lihan tuottaminen kuluttaa noin kolme kertaa enemmän energiaa kuin kasvisten), mutta mielestäni vaatimukseni on yhtä oikeutettu kuin veganistien (eivät syö mitään eläinpohjaista) lihankieltoyritykset.