Pelastetaan Vuosaari!

Vieras

/ #1

03.10.2020 05:19

Otan kantaa Vuosaaren puolesta, koska olen huolissani siitä tilasta mihin Vuosaari on joutunut.

Olen asunut nyt 12 viimeistä vuotta Keski-Suomessa, mutta entisenä ja alkuperäisenä vuosaarelaisena olen järkyttynyt 12 vuoden aikana tapahtuneesta asukkaiden elinolosuhteiden huonontumisesta Vuosaaressa:
- Metro on aina hyvin täynnä niin että istumapaikkaa ei löydä ruuhka-aikaan
- elintarvikeliikkeissä ja kaduilla on paljon huumeidenkäyttäjiä
- liikkuminen kadulla ja ulkoilualueilla ei ole enää turvallista
- täydennysrakentaminen nakertaa puistoja, jotka ovat ne "henkireiät" ja virkistäytymisen paikat sekä jokamiehenoikeudet takaavat metsät ja merenrannat, joiden vuoksi aikoinaan ostin asunnon Meri-Rastilasta 1990.

Kysynkin päättäjiltä: Miten Helsinki turvaa kuluttajansuojalain mukaiset elinolosuhteet asukkaalle, joka osti aikoinaan 1990-luvulla asunnon Vuosaaresta?

- Helsingin kaupungin eettisissä arvoissa ja kaupunkisuunnittelun periaatteissa pitäisi olla maininta kunkin asuinalueen arvoista: kunkin alueen erityisistä ja omaperäisistä maisemallisista, luonto- ja luonnonsuojelullisista, sosiaalisista ja asumisen kestokyvyn (asukkaiden määrä, diversiteetti) tavoitteista ja - rajoista.

Olen mahdollinen paluumuuttaja, jos saan todisteen siitä, että Helsinki osaa hallita ko Vuosaaren luontoarvojen säilyttämisen kokonaisuutta ja estää gryndereiden ryöstöretket Vuosaaren maisemiin.

Kaija Savolainen
Muotoilija, ammatillinen opettaja

Kommentoi adressia

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…