Protesti KANSANEDUSTAJIEN 8,1% Palkankorotusta vastaan!

Ihmettelya
Vieras

/ #174 Vähä ajatusta mielipiteiden taakse

28.09.2010 23:10

Kuinka moni ihminen oikeasti ei nostaisi omaa palkkaansa jos saisi itse päättää? Onhan kansanedustajilla hyvä palkkataso ja korotus on melko tuntuva, mutta kuitenkin vuositasolla kokonaisuudessaan onnettoman pieni jos ruvetaan valtion veloista ja muista vastaavista puhumaan. Yleensä kuulee myös että miksi näitä varoja ei voisi ohjata vaikka opiskelijoille. Kansanedustajia on kuitenkin 200 kappaletta ja opiskelijoita monta sataatuhatta. Suosittelen vain kaikkia täällä itkeviä äänestämään järkevästi. Valitettavasti moni asiasta itkevä on jättänyt vaaleissa äänestämättä tai äänestänyt Batmania, Aku-Ankkaa tai muuta vastaavaa. Niin joo ja olen opiskeluista taukoa pitävä työtön. Tammikuussa alkaa taas opiskelut, joten kovin pienituloinen olen itsekin. Ainoa asia mikä itsessäni herättää ihmetystä on juurikin moraalikysymys jo valmiiksi suurten palkkojen nostossa. Ja se että kyseisen rahan voisi mielestäni käyttää ehkä vaikkapa vakavasti sairaiden lasten terveydenhuoltoon. Summahan on siihenkin pieni, mutta jos sillä pystyy edes yhden hengen pelastamaan on se mielestäni paremmassa käytössä kun missään mitä yllä mainitsin. Tässä nyt tietysti tarjottaisiin nyt kansanedustajilla sankariviittaa esim. luovuttamalla korotusosan hyvän tekeväisyyteen, mutta se että entinen palkka pysyisi kuitenkin ennallaan herättää taas uutta epäilyä siitä, josko kyseessä olisi näin vaalien alla mahdollinen vaalitemppu. Vaikeita kysymyksiä ja vielä vaikeampia filosofisia vastauksia. Kiitos, anteeksi ja näkemiin.