Kansanedustajien palkat puolitettava

Vieras

/ #9 Perusteluita!

28.09.2010 23:44

Keskustelulle on varmasti tarvetta, mutta varsinkin adresssin kuvausteksti (sekä muutamat kommentit!) kaipaavat kipeästi lisää perusteluita ja faktaa, jos suurempaa huomiota ja uskottavuutta haluaa saada adressille. Mietinpä vain, että mistä tänne kirjoittaneet tietävät, että "rivikansanedustajan työtehtävät eivät oikeasti ole niin vaativia, että tuollaiset palkat olisi millään tavalla perusteltuja" tai että "tavallisen/ ensimmäisen vuoden rivikansanedustajan työtehtävä ei ole niin vaativa, että tuollainen yli kuudentuhannen euron palkka , kaikkine etuineen olisi perusteltua.". On helppo katsoa omaa tilinauhaansa ja hermostua niille parille sadalle meitä edustavalle, jotka tienaavat ne muutamat tuhannet kuussa enemmän. Niillä parin sadan euron kuukausikorotuksilla (tai edes muutaman tuhannen leikkaamisella) nyt ei kuitenkaan suoraan uusia teitä rakenneta, hyvinvointia lisätä tai lapsia ja nuoria turvata, joten suoraa korotusten tulosiirtoa valtion kassaan ei varmaan kannata vaatia. Itse en tiedä mitä mieltä olla asiasta. En kuitenkaan USKO, että se riviedustajankaan työ aivan kevyttä puolipäivähommaa on. Mutta en sitä faktaksi lähde ilmoittamaaan. t. alipalkattu pääkaupungista.