Protesti KANSANEDUSTAJIEN 8,1% Palkankorotusta vastaan!

Vieras

/ #546

29.09.2010 15:25

Nyt nousee 8.1%.
Paljonko sitten nousee, kun uusi eduskunta kootaan? Niillähän on tapana nostaa omaa liksaa lähestylkoon heti. Että jippijiijaapadaapadeivaan.
Huomenta Suomessa oli aamulla joku tutkija paikalla, joka sanoi että kansanedustajien palkan pitää olla palkankehityksessä mukana ja että viimeksi on korotukset olleet 2008 (vai oliko 2007). Jos korotukset on joka kerta tuota luokkaa niin eipä niitä tarvis kymmeneen vuoteen nostella!

Eikö samantien voitaisi karsia kansanedustajien määrä 100 edustajaan? Eiköhän niilläkin pärjäisi. Ei kaikilla suurilla valtioillakaan ole näin montaa edustajaa. Tulisi siitäkin hyvät säästöt kun 100 edustajaa avustajineen lähtisi pois ja samalla taksi- yms. kulut jäisiväit paljon pienemmäksi. Kun kerran työpaikkoja ollaan karsittu valtiolta ja kunnilta niin eikö olisi soveliasta karsia edustajien määrää, vai voiko joku perustella mihin Suomi, pieni ~5 miljoonan asukkaan valtio, tarvitsee 200 edustajaa?