Reilu oikeudenkäynti Outi Koskelle ja hänen pojilleen

Tuomas Pösti
espoo

/ #11

21.03.2007 10:27

Ymmärrän toki suomalaisen isoäidin ikivanhoihin perinteisiin nojautuvat huolen lapsenlapsistaan. Mutta tiedoksi mummolle - isä on aivan hyvä lasten hoitaja, usein äitiä parempikin. USA:ssa isä tunnetaan hyvin. Hänen kyvykkyytensä ja tahtotilansa on tarkistettu. Moitteita ei löydy sen enempää kuin yleensä vanhemmista.

Suomalainen ortodoksinen äitiysismi on järkyttävä asia. Uskon mukana lapset ovat äidin omaisuutta. Lapset kärsivät sen johdosta. Perinne on osa suomalaista itäistä virtausta. Venäjällä yleensä isoädit huoltavat kokonaan lapsenlapset jotta äidit voivat tehdä uraa ja harrastaa. Niin vaikuttaa Outi äiti myös kuvitelleen. Tuodaan lapset suomeen isomummon luo niin saa itse toteuttaa unelmiaan maailmankansalaisuudesta.

Pojat lähtivät mielihyvin pois suomesta. Tästä on selvät todisteet, sillä kaksitoistavuotiaan pojan vastustaessa palautusta, se olisi jätetty toimeenpanematta. Äidin halujen mukaan toimien poikien olisi asuttava eri paikoissa. Miksi äiti halusi hajoittaa veljesten perheen?

Nyt vaade uudesta oikeudenkäynnistä on julma vaade poikia kohtaan. Heitä on revitty ympäri maapalloa ja kuusimetsiä ja piilopirttejä. Nyt adressi vaatii, että heidät olisi jälleen kerran revittävä oikeussaliin todistamaan koko kansalle uskollisuuttaan äitiään kohtaan. Eikö mikään vaiva ja riita riitä äidille?

Se on väärin. En allekirjoita adressia vaan vastustan oikeudenkäyntiä jo silläkin perusteella, etä vanhempi poika on itse päätäntävaltainen. Miksi äiti haluaa taistella oikeudessa omaa vanhempaa poikaansa vastaan? Miksi äiti ei anna pojan itse päättää?