PIENET SYNNYTYSYKSIKÖT SÄILYTETTÄVÄ

Vieras

/ #13

25.12.2011 14:42

Etunsa ja haittansa kaikessa. Niin tässäkin asiassa. Olen aluesairaaloiden ja niiden palvelujen puolesta.
Valitettavasti nyt elämme keskittävän politiikan aikakautta. Suuruuden ihannointi johtaa vääjäämättä palvelujen , lähipalvelujen alasajoa. Aluepolitiikka on lopetettu, Kunnallinen itsehallinto on menetetty. Maa ja kansa jakaantuu kahtia ; hyvinvoiviin-pahoinvoiviin, terveisiin-sairaisiin, rikkaisiin-köyhiin, osallistuviin- passiivisiin,sosiaalisiin-syrjäytyneisiin jne.
Terveyskeskut kootaan isoiksi yksiköiksi, aluesairaalat lopetetaan, keskussairaalat ja maakunnat vähenevät kymmeneen, varuskunnat , poliisi, kelat, työvoimatoimistot, postit,ammattiopetus etääntyvät jne. Kyllä tämä meno on lähipalvelujen kannalta valitettavaa. Pressanvaalin jälkeen tulee Hesasta informaatiojytkyjä. Niissä lähisynnytysten kohtalo on sinetöity.Tästä kehitysvaiheesta vastaavat Kataisen ja Urpilaisen politiikan edustajat.
Lokakuun 29. päivä v 2012 on kunnallisvaalit. Niiden perusteella ratkaistaan kaikki lähipalvelujen yhteiskunnallinen tuotanto niin aluesairaaloiden kuin jäljelle jäävän kymmenen keskussairaalankin osalta. Kunnanvaltuutetut, yhtymävaltuutetut ja yhtymäedustajat ovat avainasemassa!