vähennän veroistani 8,1% koska kansanedustajat eivät korotustaan ansaitse!

Potuttaa
Vieras

/ #7 Valtaan sairastuneet eivät huomaa enää kuin oman hyvänsä

30.09.2010 10:24

Minullakin on mennyt usko politikkoihin jo vuosia sitten. Ensin päästään rahalla - monta kertaa muiden rahalla, kuten on viime aikoina nähty - vallan kahvaan kiinni. Sen jälkeen nostetaan omia palkkoja ja hoidetaan omat etuudet kuntoon ja unohdetaan ne yhdeksän hyvää ja kymmenen kaunista lupausta eläkeläisten, vammaisten, sairaiden, muuten vain vähempiosaisten ja lasten olojen parantamiseksi. Poliitikoille itselle ja heidän kavereilleen kyllä löytyy rahaa ihan milloin vain, mutta kun vähempiosaisten oloja pitäisi kohentaa niin rahaa ei kyllä löydy mistään. Kyllä sitä rahaa on, mutta kyse onkin siitä, että miten se halutaan jakaa kaikille tasapuolisesti. Suomi pitää itseään sivistysvaltiona. Mielestäni sivistys ja nimenomaan sydämen sivistys (pelkkää kirjaviisauttahan täällä kyllä riittää) määräytyy sen mukaan kuinka valtio kohtelee ja pitää huolta heikoimmistaan ja ikävä kyllä Suomen kohdalla asia on niin, että tämä maa on varsinainen takapajula. Niiltä viedään, jotka eivät pysty puolustautumaan. Niin, ja eihän niillä Arkadianmäen asukeilla riitä aika hoitaa niitä asioita, joita varten ne on sinne valittu, kun pitää selvitellä vaalirahasotkujaan tai sitten olla hankkimassa rahoitusta seuraavia vaaleja varten, että pysyy vallan kahvassa kiinni. Sitten ne tekevät hätäpäissään kunnolla harkitsemattomia esityksiä, että edes näyttäisi siltä, että ovat siellä jotain tehneet.