Protesti KANSANEDUSTAJIEN 8,1% Palkankorotusta vastaan!

Paavo
Vieras

/ #1403 Huutelua

02.10.2010 17:36

Hohhoijaa ihmeellistä huutelua taas. Kansanedustajathan eivät itse päätä palkoistaan, vaan erillinen työryhmä. Kansanedustajan palkan pitää olla suhteellisen korkea korruption kurissa pitämisen takia. Tämä ei tietenkään tarkoita, että korruptiota ei ilmenisi korkeiden palkkojen ansiosta, mutta selkeä vaikutus on kuitenkin. En ota kantaa siihen mikä olisi "oikea" palkkio kansanedustajalle. Asiantuntijoiden tulee päättää se.

Mitä tulee tähän 8,1 prosentin korotukseen niin sen tulisi perustua nimenomaan faktaan siitä, että kansanedustajan palkka ei vastaa työn vaativuutta. Julkisuudessa tällaisesta ei ole ollut mitään puhetta. Nykyisessä talouden tilassa kuulostaa toki oudolta näin suuri korotus ja olisikin mukavaa, jos arvon työryhmä jossain haastattelussa voisi ottaa kantaa korotuksen syihin. Ainoa haastattelu, jonka olen nähnyt meni suunnilleen näin: "ovat tehneet hyvää työtä ja sillee." Tämä ei riitä. Viime vuosikymmenen palkkion korotukset ovat kyllä olleet ihan aiheellisia. Kansanedustajien palkathan ovat olleet aivan naurettavan pieniä vielä 2000-luvun alussa.

Ottamatta kantaa korotuksen hyväksyttävyyteen, niin voisitte aikuiset ihmiset yrittää keskustella täällä netissä vähän järkevämmin. Aihe selvästi kiinnostaa ja hyvä niin, mutta saatteko te jotain mielihyvää täällä ympäriinsä huutelemisesta. Olisin ihan mielelläni lukenut jotain järkeviä kommentteja asiaan. Niitä varmaan onkin, mutta 50 sivuisen spammitulvan seasta en jaksa niitä etsiä. Niin paljoa luppoaikaa ei minulla valitettavasti ole.