VAADIMME MUUTOSTA SUSIPOLITIIKKAAN: KANSALAISALOITE

tilastomies

/ #1010 50 000 allekirjoitusta on utopiaa

10.01.2012 16:15

En pääkaupunkiseutulaisena osaa ottaa tähän susijuttuun kantaa, mutta sen voin sanoa, että teillä tulee kestämään helvetin pitkään saada tähän nuo 50 000 allekirjoitusta. Tällä hetkellä adressi on allekirjoitettu n. 8 000 kertaa, ja allekirjoituksea tulee lisää noin 150 päivässä. Siis allekirjoituksia tarvitaan vielä 50 000 - 8 000 = 42 000 kappaletta. Tarvittavien päivien määrä on siis 42 000 / 150 = 280. Siis melkein vuosi. Niin ihanasti ei kuitenkaan tule käymään, että saisitte allekirjoitukset vuodessa, koska parin kuukauden päästä ette todellakaan saa mitään 150 allekirjoitusta päivässä - ehkä 15 korkeintaan. Se johtuu siitä, että kaikki halukkaat ovat jo allekirjoittaneet adressin. Niiden, jotka eivät adressista tiedä mutta haluaisivat allekirjoittaa sen, määrä myös vähenee, joten adressin mainostus menettää myös tehoaan. Realistinen tavoite voisi olla vaikka 25 000 allekirjoitusta.