PRO TAPIOLA - Tapiolan kansallismaiseman puolesta

Vieras

/ #7 TÄMÄ EI OLE TURHA, VAAN VÄLTTÄMÄTÖN ADRESSI

19.10.2010 20:36

TÄMÄ EI OLE TURHA, VAAN VÄLTTÄMÄTÖN ADRESSI JOTTA KAUPUNGIN PÄÄTTÄJÄT JA SUUNNITELMIA LAATIVAT TAHOT USKOISIVAT ETTÄ MAAILMASSA ON IHMISIÄ, JOTKA NÄKEVÄT TUNTEVAT JA VÄLITTÄVÄT VALTAKUNNALLISESTI TUNNUSTETUISTA ARVOISTA MYÖS KAUPALLISTEN PAINEIDEN ALLA. ADRESSITEKSTISSÄ SELITETÄÄN MIKSI JA MILLÄ LAAJUUDELLA TAPIOLA ON KOROTETTU ASEMAANSA JA SUOJELLUKSI ALUEEKSI JA SEN JÄLKEEN KERROTAAN MITÄ VASTUSTETAAN ELI NYT NÄHTÄVILLÄ OLEVAA KAAVAEHDOTUSTA!
JA SAMALLA TOIVOTAAN, ETTÄ JATKOSUUNNITTELUSSA EI MENNÄ YHTÄ VAHVASTI METSÄÄN. '
EI OLE YMPÄRIPYÖREÄÄ VAIN TOSI SUORAA SANOMAA, JOS KÄYTTÄÄ VÄHÄN AJATUSTA JA YMMÄRTÄÄ MITÄ LUKEE.
Tapiola on Espoon merkittävän suuralueen palvelukeskus, jonka suhteen haetaan tasapainoa arvojen säilyttämisen ja elinvoimaisuuden välillä. Tapiolan asukasyhdistys Tapiola Kilta ry tukee kaupungin pyrkimyksiä kehittää Tapiolaa entistäkin viihtyisämmäksi, asukaslähtöisemmäksi ja toimivammaksi kaupunginosaksi, mutta sen mielestä Espoon kaupungin 16.11.2010 asti nähtävillä oleva Tapiolan keskustan asemakaavan muutosehdotus** ja sen liitteenä esillä olevat visiot keskustan kehittämisestä ovat suuressa ristiriidassa Tapiolaan kohdistuvien suojeluvelvoitteiden kanssa. Esitetty rakentamisen määrä ja massoittelu muuttaisi oleellisesti Tapiolan maisemaa ja kaupunkikuvallista kokonaisuutta. Tapiolan kansallismaisema on vakavasti uhattuna.

Osallistu Tapiolan kulttuuriympäristön pelastamiseen ja kansallismaiseman vaalimiseen allekirjoittamalla tämä adressi Tapiolan säilyttämisen ja arvokkaan kehittämisen puolesta. Tapiolan Kilta ry luovuttaa adressin kaupungille yhdessä kaavaehdotuksesta annettavan lausuntonsa kanssa ja toivoo sen vaikuttavan Tapiolan kehittämissuunnitelmiin myös tulevaisuudessa.