Adressi kristillisten arvojen ja uskonnonopetuksen puolesta

Myyryläinen
Vieras

/ #284 Antille

20.10.2010 12:54

"Antti vaurio porista" kirjoitti: "ymmärrätkö,että kiusaajat ovat myös itse asiassa johtaja,oppettajat ja asunnonemännät.!!! he eivät ole uskonnollisia,vaan demareita.skdl:läisiä ja sen sellaisia ..."

Antilta jäi huomaatta kirjoituksessani, että viittasin kristittyjen yleiseen käsitykseen, jonka mukaan kaikenlainen toisista huolehtiminen, m.l. asuntolat j.n.e. olisivat kristillistä alkuperää. Saman käsityksen mukaan uskonnottomat eivät kykenisi sellaiseen empatiaan, että perustaisivat asuntoloita saati menisivät sellaisiin töihin koska ovat hedonistisia ja henkisesti tyhjiä ihmisiä.

Samalla yhteiskunnassamme esiintyvä syrjäytyminen ja syrjäyttäminen johtuu pitkälti taloudellisessa ahneudesta ja lyhytnäkäisyydestä. Se on pitkälti niiden ominaisuus jotka vannovat sekä taloudellisen toimeliaisuuden että kristillisten perusarvojen nimiin yhteiskuntamme perustana. Uskonnottomat materialistis-humanistiset ihmiset yrittävät taistella sellaista vastaan.

Sosia(a)lidemokraattien valtaosa, ainakin kellokkaista, julistautuu hyvinkin kristillisiksi. SKDL:a ei ole ollut olemassa yli 20 vuoteen joten sen piikkiin on paha laittaa enää mitään. Mitä taas hoivapaikkojen henkilöstöstöön yleensä tulee niin eiköhän poliittinen jakauma ole heidän joukossaan laajempi kuin Antti antaa ymmärtää.

Tällä hetkellä voimme esimerkiksi arvioida miten kristillinen kasvatus on sivistänyt Päivi Räsästä ja Matti Repoa?