Joensuun Perhos-Botania säilytettävä!

Pentti Alanko, hortonomi

/ #155 Botanian puolesta ja järkeä päätöksiin...

24.01.2012 09:44

Nykyäänhän päättäjät arvostavat vain suuria projekteja, eivätkä ymmärrä että kaikki on joskus ollut pientä. Rahaa näyttää löytyvän "kukkenmainin" tapaisiin projekteihin - kuten täällä Helsingissä -, mutta ne pienet asiat helposti hylätään - onpa täällä joku ehdottanut nähtävästi aivan vakavissaan (!?) jopa rautatien rakentamista meren alitse Tallinnaan!!! Helsingissäkin on leikattu puistomäärärahoja, vaikka niiden määrä koko kaupungin budjetissa on aivan mitättömän pieni. Vaikka Botania ei ole sellainen yksikkö, jossa valmistuisi suuri määrä tutkintojen suorittajia, on se kuitenkin tärkeä vaikutteiden antaja luonnosta. Unohdetaan helposti, että kuinka tärkeätä on tällainen Botanian tapainen kohde on myös niille kaikkein pienimmille, jotka imevät itseensä vaikutteita ympäristöstä ihan sylivauvasta lähtien. Nämä vaikutteet voivat myöhemmin olla ratkaisevia opiskelu- ja uravalinnassa ja saattavat johtaa jopa byrokraattien yli kaiken muun arvostamiin tohtoritutkintoihinkin.Toivon että järki voittaisi siellä Joensuussa ja Botania saisi jatkaa!