Kankaanpään Käpymontun puolesta

Vieras

/ #9 Nille, jotka eivät asioita oikeen tahdo vielä ymmärtää

28.10.2010 01:50

Ensinnäkin itse olen sitä mieltä, että kannattaa pikkasen selvittää asioita ennenkuin alkaa tekemään mitään julkisia adresseja. No tämä näköjään on Kankaanpään yhteislyseon oppilaskunnan tekemä adressi, joten en yhtään ihmettele, kun ei mistään mitään tiedetä ja ei viitsitä edes ottaa selvää faktoista ennenkuin aletaan huuteleen.

Te nyt siis pelkäätte, että kankaanpään vanha monttu poistetaan teiltä kokonaan ja tilalle tulee betoniviidakko hienoine kerrostaloineen ja liiketiloineen. Samalla pelkäätte, että virkistysalueet viedään teiltä ja nyt te sitten ette pääse mihinkään ulkoilemaan. jumalauta teijän kanssa.

Jos lukion oppilaskunta Satu Korvalan johdolla viitsisi lukaista Osayleiskaavamuutoksen selosteen, joka löytyy kankaanpään kaupungin nettisivuilta ja samalla vilkaista osayleiskaavan liitteet.
sieltä löytyy seuraavaa:

tällä hetkellä on kaavoitettu vajaan 20 000 neliömetrin montusta 5800 neliötä 4 kerroksiselle "katsomo" rakennukselle, jossa asumis/liiketilaa vajaa 5000 neliötä.
keskuskadun puolelle maan tasalle on kaavailtu liiketilaa.

montusta 3/4 on kaavoitettu virkistysalueeksi (VL)
Menkää ja katsokaa kaavaselosteen liiteluettelosta LIITE6 (6.6)
Siellä on hienosti näyetty kuinka monttuun on kaavailtu hulevesilampi, avointa rinnepuistoo, istutuksia ja LAPSILLE LEIKKIKENTTÄÄ. Te vaaditte tuossa adressissa, että monttu pitää säästää ja rakentaa virkistysalueeksi ja sinne pitäisi saada lapsille leikkikenttää. No jumalauta sinne on kaavoitettu kyseiset alueet ja ensinnäkin Kankaanpäässä on uskomattoman hyvät virkistysalueet ympäri kylää. Hämeen- ja pohjankankaan maastot, uimahallin pururadat, yleisurheilukenttä...ym kaikkee löytyy. Vai meinasitteko te, että ainoo paikka mikä teijät saa ulkoileen on, että te meette tonne tyhjään monttuu käveleen ympyrää. Jumalauta

Monttu tulee (ehkä) tulevaisuudessa näyttämään paljon kauniimmalta ja julkisivullisesti fiksummalta, kuin tuo nykyinen "monttu". Muksut pystyy edelleenkin jatkossa lasketteleen siellä.

Ja sitten niistä mahdollisista liiketiloista. Jos kaupunkiin yleensäkkin rakennetaan liiketilaa ja sinne tulee firmoja/yrityksiä ym... ulkopaikkakunnilta (miksei kotipaikkakunnaltakin), niin se on kaikki plussaa. vai luuletteko, että toi uus citymarket rakennetaan tohon sillain, että "rakennetaan nyt ja katotaan sitte, että kannattaako se".

Mitä hyötyä: Työpaikkoja, veroja kankaanpäälle..ym

ei muutenkin jo velkanen kaupunki millään virkistysalueilla elä.

Kiitos ja anteeks, mutta en oo todellakaan allekirjottamas tollasta paskaa.