Kankaanpään Käpymontun puolesta

Vieras

/ #11

28.10.2010 09:14

Adressi on kaavaehdotusta vastaan. Kankaita ja lenkkipolkuja riittää kyllä, se on totta. Tuskin kukaan monttua siksi puolustaakaan, että pääsisi sen rinteille lenkkeilemään. Kankaanpään keskustassa ei ole muuta viheraluetta, ja jos monttuun rakennetaan, sen käyttöarvo laskee selvästi. Ei leikkikenttä ainoa käyttötarkoitus ole: monttu on niin iso, että siihen voisi keksiä vaikka mitä kulttuuriin ja esim. liikuntaan liittyvää toimintaa. Tontteja riittää kyllä, kunhan rakennettaisiin ensin kaikki pajupuskien vallassa olevat jättömaat ja purettaisiin jo kaatumispisteessä olevat rakennukset. Siten saisimme niitä työpaikkoja ja veroja Kankaanpäälle mutta monttuun ei ole mikään pakko rakentaa. Jotkut eivät näemmä ymmärrä, mikä arvo on virkistysalueella kaupungin keskustassa: "betoniviidakko" ei houkuttele veronmaksajia Kankaanpäähän. Kukin saa tietysti olla mitä mieltä tahtoo mutta ei se aina ole oikeassa, joka kovimmin huutaa ja eniten kiroilee. (Yli 300 allekirjoittajaa ainakin on eri mieltä.)