Vastustamme Kauhavan lentosotakoulun lakkauttamista

Vieras

/ #97

11.02.2012 21:19

On se nyt kumma kun Pohjanmaalta pitää viedä kaikki puolustukseen viittaava. Ensin vietiin Vaasan perinteikäs varuskunta ja nyt on ollaan lakkauttamassa Kauhavan Lentosotakoulu (ent. Ilmasotakoulu), jolla oli käsittääkseni aikoinaan jonkinlainen merkitys suomalaisten lentäjien hyvään menestykseen sotavuosina ?
Kauhavan sijainti rannikon läheisyydessä on juuri oiva harjoituslentoja ja mahdollista lentokoulutusta jopa ulkomaisten ilmavoimien kanssa ajatellen.
Mitähän sillekin aikoinaan paljonkin mainostetulle Eurooppalaiselle yhteiskoulutushankkeelle kuuluu ? Taisi olla pelkkää poliittista piereskelyä. Puolan ilmavoimien koulutustarpeesta oli ainakin puhetta ja olisiko jopa ollut niin että Saksan ilmavoimat olivat kiinnostuneita asiasta johtuen siitä että Europan ilmatilassa on yhä vaikeampi suorittaa mm yliäänilentoja ja ilma-aseammuntoja.
Vaasan varuskunta annettiin kaikenlaiseen ituhippitoimintaan, mitähän Kauhavan varuskunnalle on suunniteltu, ehkä MAMU-keskus, moskeija ? Kuka tietää.
Muilutuksiako Suomen suurimmassa sikalassa vieläkin pelätään ? Ehkä olisi syytä. Vanhat perinteet kunniaan ?