Kansanäänestys vaatimus: Suomesta EU:n osavaltio

Vieras

/ #2 Irtaantuminen nyt!

04.11.2010 07:28

Tällä hetkellä EU-jäsenyydestä irtaantuminen on mahdollista,mutta liittovaltio- kehityksen yksi tarkoitus on juuri estää euroalueen murtuminen!
Yhteisen valuutan haitat ja tavallisen kansalaisen arkeen vaikuttavan lainsäädännön harmonisointi,eli samankaltaistaminen, on kasvattanut EU:n vastustusta ympäri eurooppaa.Eri maiden mahdollisimman tiivis yhteen liimaaminen kaikin keinoin ja mahdollisimman nopeasti, on reaktio kansalaisten kritiikkiin ja ärtymykseen.

Olisipa kansalainen mitä mieltä tahansa Suomen jäsenyydestä, niin jokaisen vielä järjissään olevan on ollut todettava totaalinen arvioinnin ja keskustelun puute koskien jäsenyyden vaikutuksia, sekä valtion, että kansalaisyhteiskunnan kehitystä.Tästä syystä demokratian ja kansanvallan puute on huutava ja ilmeinen.Jokaisen tulisi nyt viimeistään kysyä miksi? Miksi asiasta ei keskustella?

Eu-jäsenyydellä on ollut massiivinen ja hallitseva vaikutus niin talouden rakenteisiin,kuin tavoitteisiinkin,sekä sosiaaliturvaan,puhumattakaan Suomen ulkopoliittisesta asemasta ja tulevaisuudesta, silti kansalla on käsittämättömän vähän tietoa siitä mikä suomalaisten elämässä on jäsenyyden mukanaan tuomaa seurausta!

Itse henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että yhä edelleenkin olen vailla vastausta kysymykseen mikä on ollut EU-jäsenyyden tuoma etu Suomelle ja suomalaisille, se sellainen etu, joka on ollut välttämätön ja jota emme olisi mitenkään muuten voineet saavuttaa, kuin liittymällä EU:n nettomaksajajäseneksi, se sellainen etu jota ETA sopimus ei jo valmiiksi meille tarjonnut? Jos jollain se vastaus on hallussaan, niin kuulisin sen enemmän kuin mielelläni!