Adressi Päivi Räsäsen erottamiseksi ministerinvirasta

/ #1485 Re: Re: Vakava huomautus ylläpidolle

22.02.2012 10:11

#1481: Nomolos - Re: Vakava huomautus ylläpidolle

Valehtelet. Päivi Räsänen ei ole kiistänyt kenenkään ihmisarvoa, eikä halua vähentää kenenkään työpaikkoja.

Edelleen, Räsänen on demokraattisilla vaaleilla valittu kansanedustaja, joka on hallitusneuvotteluissa valittu ministeriksi kaikkien hallituspuolueiden suostumuksella.

Jonkun ravintolatyöntekijän vaatimus ministerin erottamiseksi hänen laillisesti esittämänsä mielipiteen johdosta on parlamentarististen toimintatapojen vastaista. Edelleen, eivät ne työpaikat minnekään katoa, vaan siirtyvät kansantaloudellisesti kestävämmilel aloille, esimerkiksi ruokaravintoloihin. Raha etsii kotiaan ja jos se ei mene juottoloiden omistajien taskuun, siirtyy se muuhun kulutukseen, mikä on yhteiskunnallisesti perustellumpaa. Ja työvoima seuraa rahan perässä, koko ajan etsien uusia työpaikkoja, kapitalismin lakien mukaiseti.

Täysin vastaavin perustein voisimme vaatia sinun erottamistasi omasta työpaikastasi oman mielipiteesi vuoksi.

Muitakin tutkimuksia aiheesta on, esimerkiksi Räsäsen referoima norjalainen tutkimus osoittaa väkivallantekojen vähenevän 16% jokaista ravintolan sulkemisajan aikaistavaa tuntia kohden.

En ole uskovainen, enkä absolutisti. Kannatan parlamentaristista demokratiaa. Hyvä Räsänen. Ja tällaiset painostus- ja uhkailuadressit ovat syvältä p€rseestä.