Kotihoidontukea ei saa lyhentää

veera

/ #81 Re: Uhrauksia on tehtävä.

02.03.2012 18:10

#80: ... - Uhrauksia on tehtävä.

Kerro mulle, miten saat säästöä siitä, jos nyt kotona hoidettavat lapset lisätään jo ylikuormittuneen päivähoitosysteemin harteille? Kerrotko myös sen, mitä säästöjä siitä tulee, jos päivähoitopaikkoja lisätään palkka- ja rakennuskustannuksineen? Nykyisellään hoitomaksut eivät kata hoitokuluja. Kerro, mitä säästöjä siitä tulee, kun työtön työnhakija ei saakaan sitä hakemaansa sijaisuutta vakinaisen työntekijän jäädessä hoitamaan lastaan kotiin vaan roikkuu kortistossa ja mahdollisesti hyödyntää siinä samalla useampia yhteiskunnan tukimuotoja pitääkseen katon päänsä päällä ja saadakseen ruokaa?

Ja tärkeintä unohtamatta, kerrotko myös sen, mitä hyötyä on pienen lapsen kehitykselle siinä vaiheessa, kun hänet pakotetaan osallistumaan aikuisten maailman aikataulujen mukaan pyörivään elämään ja hänen pienen elämänsä alkutaipaleella hänet vieroitetaan vanhemmistaan ja sysätään ylisuuriin ryhmiin laitoshoitoon?