Ilotulitteet kiellettävä yksityishenkilöiltä

Espoo

/ #61

29.05.2007 01:52

Mikä tulee näihin onnettomuuksiin, se ei johdu lähes koskaan itse ilotulitteesta, vaan KÄYTTÄJÄSTÄ. Kuinka monen tiedätte ampuvan raketteja kädestä tai muualta, josta se ei ole sallittu? Uskoakseni aika monen tiedätte, minä ainakin tiedän. Itselleni taas ei ole koskaan tapahtunut mitään onnettomuutta ilotulitteiden kanssa, koska olen osannut käsitellä niitä oikeaoppisesti, eli toisin sanoen pelleilemättä.

Ei taida olla ongelma ilotulitteiden myynnissä yksityishenkilöille, vaan harvoissa -mutta silti liian monessa- tapauksessa, jossa yksityishenkilö on sortunut joko alkoholin vaikutuksen alaisena, tai ilman, käsittelemään ilotulitteita vääräoppisesti.

Oli kommentistani hyötyä eli ei, sanon silti tämän lyhyesti ja ytimekkäästi: en allekirjoita adressia. Syyksi voin ainoastaan sanoa pitäväni ilotulitteista, tietenkin muutamia poikkeuksia lukuunottamatta ja sitä, ettei kyse ole siitä, kenelle niitä myydään, vaan miten HARVAT niitä käyttävät.