Julkilausuma

Marko Parkkola

/ #15 Rakenteellista rasismia

19.03.2012 08:14

Toisessa kappaleessa on hyvä pointti. Tämä koskettaa kaikkia suomalaisia. Jatkaisin, että Suomen lakien alla eläviä, sillä emme voi mitään minkään muun maan laille.

Jo Suomen rikoslaissa on nimittäin erittäin ongelmallinen kohta, joka segregoi ihmiset etnisyyden, rodun (jos moista termiä saa käyttää), kielen yms. asioiden perusteella. Tätähän yleisesti kutsutaan rasismiksi ja Etelä-Afrikassa sitä sanottiin apartheidiksi. Yleisesti ottaenhan tällainen koetaan pahaksi.

Koska en kuitenkaan millään näe, että tämä julkilausuma puuttuisi tähän ongelmaan, vaan on vain jatkumo tyhjänpäiväisillä julkilausumille ja irtiotoille, jotka rivaavat nykyaikaa (voitaisiin kysyä mitä hyötyä näistä on tähänkään mennessä ollut), en allekirjoita adressia. Sitten, kun vaaditaan ihmisten asettamista samalle viivalle kielestä, ihonväristä tms. sitten allekirjoitan vaikka mitä.

Ai niin. Se rikoslain pykälä on 11. luvun 10. pykälä, joka koskettaa vain sitä tapausta, kun valtaväestöön kuuluva kantasuomalainen suorittaa sotarikoksen vähemmistöä kohtaan.

Hyvää rasismista vapaata viikkoa kaikille!