PRO TAPIOLA - Tapiolan kansallismaiseman puolesta

Hyvä Severi!
Vieras

/ #24 Kuka katsoisi tulevaisuuteen?

20.11.2010 17:26

Suunnitelmat perustuvat kasvavaan kulutukseen. Tapiolan, samoin kuin muunkin maailman, tulevaisuus taas tulee olemaan kulutusta hillitsevä,ohjaava ja suuntaava. Menemme vääjäämättä kohti kierrätystä, uusiokulutusta, luomuenergiaa, lähituotantoa ja yhteisöllisyyttä. Pilipalia ja kauppaketjuja täynnä olevat kauppakeskukset kuihtuvat ja sosiaaliset häiriköt ottavat vallan (IsoOmena, Sello, Itäkeskus... jopa Kamppi on jo iltaisin jengiytymässä ja kerjäläisten piirittämä).
Tapiola toimisi, jos keskustassa olisi peruspalvelut: ruokaa, juomaa, pari ravintolaa ja kahvilaa, pankki, posti, valokuvaamo, lääkärit, urheilukamat, pienrauta, kankaat, sisustus ja Stocka+H&M yms. Metrolla hurauttaa Hgin keskustaan putiikkeihin. Keskusta ei tarvitse lasigalleriaa lisäämään massiivisia siivous-kunnossapito-järjestys-lämmityskuluja. Keskusta tarvitsee nuorisotiloja, harrastepaikkoja, pienkokoontumistiloja, mediakirjastoa, treenikämppiä, taidestudioita yms.
Mieluummin ollaan rakentamatta mitään, jos vaihtoehtona on Itäkeskus-Itä-Pasila-Espoon Keskus hybridi kaikkine heikkoine ratkaisuineen. Espoon kaupungin pitäisi nähdä ja ymmärtää millaisen virheen on tekemässä antamalla lyhytnäköisesti kiinteistösijoittajien "kehittää" Tapiola (myyvät sen varmasti ennen alamäkeä suht pian valmistumisen jälkeen)