Julkilausuma

Hussein

/ #54 Dialogia

02.04.2012 11:49

En ole adressin kirjoittaja, mutta olen allekirjoitanut sen. Sen takia annan kommenttini tässä. Minusta tämä adressi on hyvä aloitus ja sen kirjoittaja on yrittänyt luoda keskustelua vaikeasta aiheesta, että yrityksen puutteesta ei voi syyttää ainakaan. Tämä kommenttialue on tämän toivotun dialogin alku, ja siksi toivon, että adressin kirjoittajatkin antaisivat oman mielipiteensä.

En tykkää, että kokoajan syytellään toisiaan. Tuntuu, että oikeat ongelmat unohdetaan syytelysavun peitossa. Siksi itse ainakin haluaisin tietää oikeista ongelmista, jotka tulevat meidän maahanmuuttajayhteisön puolelta, joihin me pystymme vaikuttamaan. Vastaavasti toivon myös, että niihin ongelmiin, jotka kohdistuvat maahanmuuttajiin puututaan. Uskon, että monet ongelmista on ratkaistavissa, jos niistä puhutaan rehellisesti.

Esim. meidän yhdistyksessä tehdään satoja tunteja vuodessa palkaton vapaaehtoistyötä, jotta asiat olisivat paremmin. Tiedän, että myös adressin kirjoitaneet nuoret tekevät tosi paljon vapaaehtoistyötä. Tässä keskustelussa/dialogissa pitää vaan tuoda esille kontreetisia asioita, joita voisi taklata tällä vapaaehtoistyöllä. Ainakin meidän yhdistykselle voi antaa rakentavaa palautetta ja ehdotuksia täällä http://pirsom.fi/?page_id=470. Muillakin yhdistyksillä/järjestöillä on monia kanavoja, joita pitkin voi antaa rakentavaa palautetta. Tämä on paras keino vaikuttaa asoihin ruohojuuritasolla, eikä vaan kritisoida internetin keskustelupalstoilla. Kiitos