Ei sikatehdasta Nousiaisiin

/ #163 Re: Aiheetonta kritiikkiä

02.04.2012 21:24

#153: Ulkopuolinen - Aiheetonta kritiikkiä

JÄIN miettimään tuota 10 000 asukasta ja sopivaa rakennuspaikkaa sikala- ja biokaasulaitos yhdistelmälle. Raision rehu- tehtaan vieressä on aivan loistava paikka. Sikojen tarvitsema rehu voidaan helposti kuljettimilla tuoda sikaloihin, liikennne on helppo järjestää raisionkaarta pitkin 8 tielle ja siitä esim. paattisten suuntaan ja sokerina pohjalla on suuria kerrostalo- alueita aivan vieressä biokaasulaitoksen tuottaman lämmön hyödyntämiseksi. Parasta tässä on kuitenkin ulkopuolisen lausunto jossa sikalan ilmoitetaan olevan lähes hajuton ja että biokaasulaitos voidaan rakentaa hajuttomaksi. NÄIN OLLEN PELKÄSTÄÄN LOGISTIIKAN PARANTUMISEN MYÖTÄ SAATAVAT MITTAVAT SÄÄSTÖT PUOLTAVAT VANKASTI SIKALAN JA BIOKAASULAITOKSEN SIJOITTAMISTA RAISIOON . RAISION ASUKKAAT OVAT VARMASTI INNOISSAAN. Varmasti Raision tehtaan hajut samalla pienenevät tämän laitoksen tulon myötä. Näinhän se menee ulkopuolisen mukaan.