Adressi kristillisten arvojen ja uskonnonopetuksen puolesta

Riitta Kuosmanen
Vieras

/ #454 Haloo !! Uskonnon opetuksesta!!

24.11.2010 23:24

Uskonnon opetus on ollut meidän maassamme joskus hyvin tärkeä oppiaine,ja sitä sen pitäisi saada olla tänäkin päivänä,vaikka kuinka elettäisiin nykyaikaa. Ihmiset sanovat,että nyt eletään 2000-luvulla,ja ollaan nykyaikaisia eikä eletä kivikaudella tai rautakaudella. Eletään sitten mitä vuosituhatta tai aikakautta hyvänsä, niin uskonnon opetusta TARVITAAN. Menkööt ne oppilaat toiseenlaiseen opetukseen,tai annetaan vapaatunti,joille kristinoppi ei sovellu oppiaineena. Niinhän on ollut kautta-aikojen tai ainakin minun käydessäni koulua,esim. eräs tyttö sai vapautuksen uskontotunnilta. Varmasti, joille ei voida kristinoppia opettaa, voidaan järjestää jotain muuta vähemmän kristillistä heidän katsonta kantaansa vastaavaa(tai vanhempien katsontakantaa),joka on heille sopivampaa. Vapaatunnilla he voisivat tehdä läksyjään tai lukea kokeisiin ts käyttää hyödyksi se aika. Suomen kansan ei tarvitsisi murentaa omia tapojaan,vaan KUNNIOITTAA VANHOJA PERINTEITÄ.NIIN TEKEE KAIKKI MUUTKIN MAAT. Kaikki me tiedämme monia maita,joissa elää vahvana heidän omat perinteet ja kultturi mm uskonto.Me jopa ihailemme toisten maiden kulttuureja, jotka ovat hyvinkin erilaisia kuin meidän omat,niin miksi me emme anna toisten ihailla ja kunnioittaa meidän kultturia ja perinteitä VAI HÄPEÄMMEKÖ ME OMIA ARVOKKAITA ASIOITA??