Vastustamme Turun kolmen lastenkodin lakkauttamista

Marazuga

/ #97 ex-asukas

20.04.2012 15:38

Vietin Vakka-Suomentien lastenkodissa kuusi pitkää ja sulaa vuotta. Nyt olen kuitenkin jo 18-vuotias, ja olen kasvanut ymmärtämään, että Turun lastenkodit ovat paras mahdollinen asia, mitä voi ongelmallisille lapsille käydä, tai ainakin Vakka-Suomentien lastis on. Pääsin kersana kalastamaan, sukeltamaan, laskettelemaan, pelaamaan paint ballia jne. Ruoka oli hyvää ja pöydässä tuttuun kellonaikaan, koulunkäynti oli parempaa ja helpompaa kuin kellään muulla kotonaan asuvalla muksulla, sillä laitoshan tuo kumminkin oli. Hävettää jälkeenpäin myöntää, mutta lastenkodin henkilökunta tuntuu vielä tänä päivänäkin kuin toiselta perheeltä.

Tällaista en näkisi perhekodeissa tai sijaisvanhempien luona, kun ihmisiä ympärillä korvaamassa sitä oikeaa perhettä on liian vähän. Jos lastikset lakkautetaan, tämä tarkoittaa monen lapsen ja nuoren maailman ylösalaisinkääntämistä, joka ei tarkoita mitään hyvää elämässä edistymisen kannalta, varsinkin kun yleensä näillä lapsilla tuo menneisyys muutenkaan ei ihan ruusuillatanssimista useimmiten ole ollut.

Kyl mua ainaki ottais päähän jos ne mahtavat sällit sielt vakkikselt menettäs duunisa jonku v1tun ruman säästösuunnitelman takia.