Ei sikatehdasta Nousiaisiin

Jarmo ja Seija

/ #293 Re: Re: Re: Kirjuutuksia!!!

24.04.2012 08:06

#289: - Re: Re: Kirjuutuksia!!!

Jos on politiikassa mukana, pitää kestää arvostelua. Sama pätee kaikkeen muuhunkin toimintaan, esim. tällaisen adressin aloittamiseen. Jos laittaa itsensä alttiiksi, on varauduttava siihen, että lunta tulee tupaa ja rankasti. Ei saa olla herkkähipiäinen. Sivun 11 viestit ovat lennokkaita, ja tähtäävät nähtävästi ympäristölautakunnan herättämiseen. Lähiasukkaat ovat ilmeisen tuohtuneita.

Ihmisten tuohtumisen tässä sikala-asiassa ymmärtää hyvin. Ilmeisesti ympärillä asuvat kokevat, ettei Nousiaisten päättäjät kuuntele heitä. Myötätuntomme on näiden ihmisten puolella ja ymmärrämme hyvin, että ylilyöntejäkin saattaa kommenteissa tulla. Nousiaisten päättäjien on aika kuunnella sikalan vaikutuspiirissä asuvia ihmisiä.

Ympäristölautakunnan lausunnossa puhutaan puitten istutuksesta. Sikalan rehutornit tulevat olemaan 30 metriä korkeita. Saamme odottaa 50 vuotta ennen kuin puista on mitään hyötyä ja silloin rakennukset ovat jo käyttöikänsä lopussa. Olemme kirjoittajien kanssa samaa mieltä, että helpompi on sikala viedä metsään kuin tuoda metsä pellolle. Ympäristölautakunnan on mietittävä uudelleen lausuntoaa. Kyllä se aika omituinen oli meidänkin mielestä. Toinen asia on, että tämän palstan kirjoittajien mukaan Nousiaisten ympäristölautakunta on painanut villaisella mm. sikalayrittäjän rakennusluvan ylityksen ja siitä on  pöytäkirjamerkintä.