Ei sikatehdasta Nousiaisiin

/ #317 Re:

29.04.2012 15:59

#311: -

Hallinto antaa varmasti luvan sikalalle, jos kukaan ei vastusta. Aika sinisilmäistä ja lapsellista on ajatella, että viranomaiset hoitaa. Kyllä ne hoitaa sikalan suunniteltuun paikkaan. Tuppaa vaan olemaan niin, että mikä ei ihan laitonta ole, se on laillista, oikein ja hyvää.  Näin viranomaiset asian ajattelee. Mitä se kellään ELY-keskuksen muijalle kuuluu, haiseeko täällä ja saastuuko joki ja ympäristö. Ei kuulkaa viranomaiset välitä. Ja jos ei kukkaan mittäää puhu, ne ajattelee, että tämä sikala on hyvä juttu ja sopii kaikille. No ei ainakaan mulle sovi. Ja kun laitos on tossa, se toimii maailman tappiin asti ja kuten Vehmaan biolaitoksen lähellä asuva sanoi, ettei lupaehtojakaan tartte noudattaa. Kyllä se näitten nykyviranomaisten kanssa on niin kuin ennenkin: "ei oikeutta maassa saa, ken itse sit ei hanki". Kyllä asukkaitten tartee laittaa painetta päätöksentekoon ja vaatia oikeutta puhtaaseen ja hajuttomaan ympäristöön.