Ei sikatehdasta Nousiaisiin

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Ei sikatehdasta Nousiaisiin.

Immanuel Kant

#301 Das Verbot an sich.

25.04.2012 20:20

Kieltojen tie ei pääty koskaan. Se kulkee läpi maiseman, jossa silmien eteen avautuu aina vain uutta kiellettävää. Perille ei tulla milloinkaan.

Kieltojen takana on pelko, ja pelonaiheet ovat ehtymätön varanto. Modernin yhteiskunnan kyky synnyttää yhä uusia pelonaiheita on rajaton.

Tiedekin on valjastettu pelkoteollisuuden palvelukseen. Ennen vanhaan tiedemiehet olivat edistyksen tienraivaajia, joiden uudet löydöt otettiin vastaan innokkaasti. Ne helpottivat työntekoa, kasvattivat tuotantoa, hyödyttivät kaikkia.

Nykyisin tutkijat tuntuvat löytävän ratkaisujen sijasta vain uusia ongelmia, epäkohtia, uhkakuvia, vaaroja. Mitä useampia väitöskirjoja Suomessa tehdään, sitä useammasta ongelmasta tulemme tietoisiksi.

Tiedotusvälineet osallistuvat yhä uusien pelkojen levittämiseen. Pelottelu on median bisnestä. Tiedotusvälineitä seuraamalla kuka tahansa voi päivittää pelonaihelistansa.

Median pelonaihepörssistä ammentavat osinkoja poliitikot. Onpa eduskunnan poliittinen kokoonpano millainen tahansa, pelkääjien ryhmä on nykyisin aina suurin.

Se näkyy myös lainsäädännön sisällössä. Säädetään kieltolakeja suomalaisten suojelemiseksi.

Ylhäältä johdetussa turvayhteiskunnassa pienetkin riskit halutaan eliminoida. Kansalaisia ei saa jättää omin päin edes keittämään, jotta he eivät vain loukkaa itseään!

Muiden suojeleminen on kieltolaki-intoilijoiden johtava päähänpinttymä. Se kuulostaa äkkiä ajatellen epäitsekkäältä ja jalolta.

Todellisuudessa kieltolaki-intoilijat ovat itsekkäitä omaan napaansa tuijottajia. Heidän ajatuksensa kulkee niin, että he itse osaisivat kyllä suunnistaa tässä vaarojen viidakossa ilman rajoituksia ja kieltojakin, mutta kansan enemmistö ei osaa.

Kieltolaki-intoilijat katsovat kansaa yläviistosta. He pitävät itseään muita parempina ja tavallisia ihmisiä lapsina, joita on holhottava.

1990-luvun lamasta lähtien nämä kansan holhoajat ovat voineet vedota myös valtiontalouteen. Kielloitta ja rajoituksitta elävä kansahan voi elää väärin, mistä koituu kuluja yhteiskunnalle.

Kieltäminen on sieluntila, joka panee tavallisen ihmisenkin asettelemaan pihoille ja poluille kieltomerkkejä, puomeja, betoniporsaita, piikkilanka-aitoja.

puumerkin jo vetässy

#302 Re: Das Verbot an sich.

25.04.2012 21:25

#301: Immanuel Kant - Das Verbot an sich. 

 En mä kyllä nyt yhtään tajuu minkä tähden tämä viesti on tääl. ei kukkaan tommosest mittään tajuu.Meinaaks kirjottaja et kaikki vaan saa tehdä mitä haluu. On tullu keiteltyä jos jonkin moista soppaa eikä kukaan ol vahtinut. Mut sen verran mä tajuun et tällane sikala pitää kieltää. ja mä olen sitä mieltä eikä kukkaan holhoo, ihan itte mä olen mielipiteeni muodostanu ja seiso sen takan. kyl kaikenlaisii ajttelijoi on olemas. Laittakaa vaan nimii listaa... 


Vieras

#303 Ei puumerkkiä,eikä tule..

25.04.2012 22:10

Immanuel Kant on aikoja sitten nähnyt kieltojen turhuuden,tosin tämän adressin aloittajat eivät sitä ole sisäistäneet.Sinänsä tällä ei itse asiaan ole mitään merkitystä,se että Nousiaisista on reilut neljä ja puolisataa allekirjoittajaa ja Maskusta hieman enemmän,loppujen ollessa kuka mistäkin,ei vaikuta sitä eikä tätä kun asia etenee hallinnossa joka tätäkin lupaa tulee käsittelemään.No ei kukaan kiellä suuria ajattelemasta,itseäni sen sijaan kiinnostaisi tietää mihin palauttaa ne keltaiset a,nelos saastat jota omaankin postilaatikkoon on tunkettu ?

Vieras

#304 Re: Ei puumerkkiä,eikä tule..

26.04.2012 01:50

#303: - Ei puumerkkiä,eikä tule..

laita vaikka työ paikkasi ilmoitustauluun, tehdas voi kiinnostaa.kaikki eivät tiedä sikatehtaasta vielä.hallinto päättää jakuntalaiset kärsivät ja maksavat viulut? jos ei rajoituksia noudateta maantiellä melko villiksi menee.sinun mielestäsi yksi ihminen saa pilata muiden asumisolosuhteet? asetu niiden asemaan ketkä asuvat vaikutuspiirissä.eivät nämä ihmiset täällä turhasta valita lue koko viestiketju läpi tai ainakin hurja kuvaus vehmaan biolaitoksesta 1-2 sivua sitten. kyllä on kurjat oltavat ja mikäli huonostikäy sama tapahtuu nousteessa ja maskussakin.sääliksi käy niitä jotka ovat talonsa sinne rakentaneet ja rahansa hukkaan laittaneet.totta on että harvoin päättäjät kansaa kuuntelevat mutta jotenkin viesteistä saa sen kuvanettä kummallisia juttuja on siellä tapahtunut voipi olla että hallinto näkee tästä läpi ja jättää luvan myöntämättävai sillä perusteella että vastustus lähi alueella on suuri.hannkeen vastustuksen ollessa näinkin mittavaa luulisi yrittäjä tahonkin miettivän tarkkaan kannataako hanketta viedä eteenpäin?kiellot lait määräykset asetukset valtioiden rajat on oltava koska on  ihmisiä joitka eivät kunnioita esim naapurinsa oikeuksia.yrittäjällä on öikeus hakea lupaa ja asukkailla oikeus vastustaa kaikin laillisin keinoin mikäli jompikumpi sortuu laittomuuksiin siinä kohtaa astuu esiin hallinnon eri tahot ja asettavat erilaisia "kieltoja " tai määräävät rangaistuksia. sinäkin voit allekirjoittaa vaikka vain naapurisi tähden ja osoitaa tukesi hänelle .

Jarmo ja Seija

#305 Yhteiskunta tarvitsee sääntöjä

26.04.2012 08:53

Kovasti turhaantuneelta sikalan puolustajat tuntuvat. Ei yhteiskunta toimi ilman kieltoja, koska se on ihmisten muodostama yhteisö. Jokaisella ihmisellä on samanlaiset oikeudet tulla kuulluksi. Yhteiskunnassa on lakeja, normeja ja erilaisia kirjoittamattomia moraalisääntöjä. Mikään yhteisö ei toimi ilman sääntöjä. Täällä jokaisen on elettävä niin, että ottaa muut huomioon. Sikalanomistajankin! Immanuel Kantiin viittaavassa kommentissa on niin alentavaa vihjailua, että se on kokonaan jätettävä omaan arvoonsa. Adressin tarkoitus on tarjota kuntalaislle kanava ilmaista mielipiteensä, mistään holhouksesta ei ole kyse. Kuntapäättäjilläkin on oikeus tietää, miten lähiasukkaat tämän sikalahankkeen kokevat. Sikalan paikka tässä peltoaukealla on TÄYSIN VÄÄRÄ!

Vieras

#306

26.04.2012 14:20

Hirvijoki on jo nyt Maskun Lemun merialueen pahin saastuttaja!
vinkuu

#307 kerros sikala

26.04.2012 20:16

YVA Ohjelmassa sivulla 23-24.On sikatehtaan teemana noin. Sikalarakennusten korkeudet ovat noin 8-10 metriä, rehusiilot noin 15- 30 metriä, hakevarasto noin 10 metriä, lämpökeskus noin 12 metriä, kuivaamo noin 24 metriä,jonka ympärille rakennetaan seinät ja katto, sivulla. 6.(55)on sitten pahin moka Hirvijoki on noin 150 metrin päässä, tosiasiassa matka on noin 100 metriä
sivulla kuva 8. kuvassa esitetään sikalan alustava sijoittelu. Mitatkaa hyvät kommentoijat
suunniteltu etäisyys Hirvijokeen lähimmän sikalan vierestä on noin 50 metriä ja mädättämö
on suunniteltu vielä lähemmäksi. Vertauksena kerron että yksi sikala rakennus on 50metriä leveä pituutta en tiedä, noin 300m.jotain. Ihme kun ei hae rakennus lupaa suoraan joen päälle jollin kaikki jätteet menisivät suoraan mereen, Sitten olisi mukava kirjoitella Mahatmalle satuja. Vinkuu kun pelkää.
YMPÄRISTÖÖN JÄÄ VAIN KARMEA LEMU

#308 Re: Ei puumerkkiä,eikä tule..

26.04.2012 21:15

#303: - Ei puumerkkiä,eikä tule.. 

Mää en kuule tässä asiassa tartte yhtään filosofii, enkä muutakaan ulkopuolista ajattelijaa. Kyl mun nokkani kertoo, mitä tästä sikala-asiasta mun täytyy ajatella. Mä olen varma, että toi Immanuelkin olisi kirjoittanut nimes listaan, jos kaamea katku ja hirvittävä haju olisi tullu sen tontille. Sillon kun tämä Immanuel noita ajatuksiaan on pähkäilly, ei ole ollu yhtään tämmmösen kokoista sikalaa. Jos olisi ollu, se olisi varmaan vaatinu, et ne KIELLETÄÄN. Kauheassa KRÄÄSÄSSÄ EI NIMITTÄIN AJATUS KULJE. Se olis haitannu Immanuelin työn tekemistä. Ei olis paljon kerrottavaa jälkipolville. Joten KRÄÄSÄ TULEE, OLETKO VALMIS!


Vieras

#309 Keltaiset laput

27.04.2012 08:34

Sen enempää ottamatta kantaa tuohon sikalahankkeeseen, niin minua rupeaa pikkuhiljaa ärsyttämään nämä aivopesupropagandaa tihkuvat keltaiset laput joita tungetaan jatkuvalla syötöllä postilaatikkoon.
Adressin puuhaihmiset

#310 Re: Keltaiset laput

27.04.2012 08:57

#309: - Keltaiset laput 

Ainoastaan kunnanvaltuutetuille on kirjeitse lähetetty "kymmenen syytä vastustaa jättisikalaa"-tiedote, joten valtuutetut ovat voineet saada kaksi keltaista lappua. Lisäksi on 4.-5.4. on jaettu postikorttikokoinen tiedote keskusta-alueille. Joten aivan jatkuvasti näitä lappuja ei ole postilaatikoihin tungettu. Aivopesu on aivan toisenlainen toimenpide. Siihen liittyy monenlaista fyysistä ja henkistä väkivaltaa. Jokainen voi lukea tiedotteen, jos haluaa ja ajatella asiasta mitä haluaa. Mielipidevapaus nauttii perustuslain suojaa. 


Vieras

#311

27.04.2012 12:56

Meille on noita erilaisia lappuja tullut kyllä monen värisenä tähän aiheeseen liittyen. En ole aivopesukommentin jättänyt ihminen mutta kyllä meillekin on tullut keltaista ja valkoista ja ties minkä väristä paperia tätä hanketta vastustaen jo muutaman viikon ajan vähintään kerran viikossa!!! Eikö muille ja miksi meille kun ihan vaan rivarissa asutaan?

Itse luotan että kai ne nyt selvistystä tekevät viranomaiset tämän asian osaavat päättää - eihän mikään ole vielä varmaa. mutta varmasti otetaan huomioon ympäristö- ja muut asiat. ehkä olen sinisilmäinen tai sitten en mutta haluan vielä luottaa että homma menee niinkuin oikeudeksi kaikille on.

hurjalta tuo sikalan suurentaminen kuulostaa minunkin korviini, ei sillä. mutta en mä osaa asiasta mitään tietämättömänä tai postilaatikkoon tipahtelevien lappujen vuoksi tätä myöskään näin kiivaasti vastustaa. katson mitä tulen.
Jarmo ja Seija

#312 Re:

27.04.2012 13:51

#311: -

Suurin osa lapuista on jaettu Turkupalvelun kautta, pienempi osa on jaettu aktiivisten ihmisten toimesta. On mahdollista, että raja-alueilla joku on saanut laput kahteen kertaan. On mahdollista, että joku yksittäinen aktiivi on jakanut lähiympäristöönsä omia tiedotteita.  Ainostaan Maskun kunnanvaltuutetut ovat saaneet kirjeessä viime viikolla jaossa olleen lapun. Asia koskee kaikkia Maskun ja Nousiaisten asukkaita, riippumatta siitä asuuko aivan sikalan lähituntumassa. Sikala-asia vaikuttaa kuntien imagoon ja vetovoimaisuuteen.

ELY-keskus on kysynyt asukkailta mielipidettä ja lähiasukkaat ovatkin kiitettävästi jättäneet lausuntoja ELY-keskukseen. Vaikutuspiiri on laaja: YVA ( ympäristövaikutusten arviointiohjelma ) esittää KAUKOVAIKUTUSPIIRI 8 km, mikä kattaa suuren osan kuntien alueesta.

Tämän adressin aktiivit ovat tutustuneet YVA-ohjelmaan erittäin tarkasti. Lisäksi on haastateltu erilaisia asiantuntijoita mm. MTK:sta, eläinlääkäreitä, sikatuottajia, kuntien viranomaisia ym. Keskustelua on käyty vilkkaasti lähiasukkaiden kesken, jotka jo nyt kärsivät sikalan erilaisista haitoista. Lisäksi on keskustelu Vehmaan biolaitoksen ympärillä asuvien ihmisten kanssa.  Jos ei kukaan vastusta tällaisia hankkeita ja seuraa niiden etenemistä hallinnossa, aivan varmasti hanke saa ympäristöluvan jossain vaiheessa. Sen jälkeen emme enää pysty vaikuttamaan haittoihin, jotka koituvat asuinympäristöllemme. Biovakan läheistyydestä tullut viesti todistaa tämän: toiminta jatkuu, vaikka lupaehtoja ei ole täytetty.

Muumi

#313 Re311

27.04.2012 16:08

On niitä lappuja meillekin tullut.Mietin tuossa ,kun niin luotit päättäjien viisauteen,että tässä sitä on nykyinen sikala haisemassa saatikka sikatehdas lisänä Bio- laitos . Minä ainakin laitan nimen adressiin.Huom kannattaa lukea kaikki kommentit.On ihmisten yhden vertaisuuden rajoittamista jos toiset saa puhtaan elinympäristön ja toiset eivät.

Vieras

#314

27.04.2012 19:49

Minulla on kesämökki Aatoilantiellä Nousiaisissa. Naapurissa laajan pellon takana on maatilan sikala. Siinä on ihan riittämiin sopivalla tuulella sianhajua. En kuitenkaan siitä valita koska se kuuluu normaaliin maaseudun menoon. Adressi suursikalasta on enemmän kuin paikallaan. Toivotan hankkeelle mnestystä!
Kellähän heittää?

#315 Re: Re: Keltaiset laput

29.04.2012 13:11

#310: Adressin puuhaihmiset - Re: Keltaiset laput

En ainakaan minä valtuutettena ole saanut mitään keltaista lappua!!

Adressin puuhaihmiset

#316 Re: Re: Re: Keltaiset laput

29.04.2012 13:19

#315: Kellähän heittää? - Re: Re: Keltaiset laput 

 Nousiaisten valtuutetut eivät ole vielä saaneet lappua, koska netissä ei ollut osoitteita suoraan, vain sähköpostiosoite. Osoitteet on nyt haettu osoitehaun kautta ja kirjekuoret hommattu. Odottele postia ensi viikolla. Kahdelle valtuutetulle ei saatu osoitetta netin kautta, mutta toimitamme ne kunnantoimistoon. Maskun valtuutettujen osoitteet olivat netissä suoraan ja asia oli paljon helpompi hoitaa ja he ovat saaneet kirjeensä jo tämän viikon alussa.

Asukkaiden puolesta

#317 Re:

29.04.2012 15:59

#311: -  

 Hallinto antaa varmasti luvan sikalalle, jos kukaan ei vastusta. Aika sinisilmäistä ja lapsellista on ajatella, että viranomaiset hoitaa. Kyllä ne hoitaa sikalan suunniteltuun paikkaan. Tuppaa vaan olemaan niin, että mikä ei ihan laitonta ole, se on laillista, oikein ja hyvää.  Näin viranomaiset asian ajattelee. Mitä se kellään ELY-keskuksen muijalle kuuluu, haiseeko täällä ja saastuuko joki ja ympäristö. Ei kuulkaa viranomaiset välitä. Ja jos ei kukkaan mittäää puhu, ne ajattelee, että tämä sikala on hyvä juttu ja sopii kaikille. No ei ainakaan mulle sovi. Ja kun laitos on tossa, se toimii maailman tappiin asti ja kuten Vehmaan biolaitoksen lähellä asuva sanoi, ettei lupaehtojakaan tartte noudattaa. Kyllä se näitten nykyviranomaisten kanssa on niin kuin ennenkin: "ei oikeutta maassa saa, ken itse sit ei hanki". Kyllä asukkaitten tartee laittaa painetta päätöksentekoon ja vaatia oikeutta puhtaaseen ja hajuttomaan ympäristöön. 

Haisuli
Vieras

#318 piilniemi kommentti

29.04.2012 22:02

Lukekaa kommentti no:280 Saatte oikeaa omaan kokemukseen pohjautuvaa tietoa
BIO eli mädätyslaitoksesta. Sikala hanke on vakava uhka Maskun ja Nousiaisten
asukkaille eivät nämä nykyisen sikalan haitat kokeneet ihmiset yrittäisi kaikin tavoin
estää hankkeen toteuttamista, ellei ihmisten elämiselle aiheutuva haitta olisi todellista
nyt nämä muutamat ihmiset tiedottavat ja pyrkivät kertomaan tosiasioita Alituvan hankkeesta
(omin varoin ja omaa aikaansa käyttäen) Mielestäni tiedottaminen kuuluisi kuntien perustehtävään
Onhan myös kuntien etu ettei loru leviä. Kun mennään Porriin niin pannaan pärekoriin ja vedetään
pitkin torii ja kun mennään Turkkuun niin pannaa puukko k......n ja kun mennään Maskuun niin
pannaan p.....t taskuun. Tämä on vakava asia on aika ottaa tosissaan sikala hanke, sillä näinä päivinä tulee yhteysviran omaisen lausunto, josta hanketta vastustava työmme jatkuu.



NAM

#319 KYLLÄ KIITOS

01.05.2012 12:56

LISÄÄ KOTMAISTA POSSUA
Ei enää sikaa

#320 Re: KYLLÄ KIITOS

01.05.2012 16:04

#319: NAM - KYLLÄ KIITOS 

 Syö itte vaan! Mulle ei enää maistu.


Vieras

#321 Re: KYLLÄ KIITOS

02.05.2012 17:31

#319: NAM - KYLLÄ KIITOS 

 Worldwatch -instituutin Maailman tila raportissa suurin huolen aihe oli lihan kulutuksen kasvu. Tällä kulutustasolla maailma voi ruokkia vain 5 miljardia asukasta väkimäärän ollessa jo nyt 7 miljardia. ( Maaseudun Tulevaisuus 2.5.2012 ) Meidän tulee lihan syönnin sijaan suosia kasviksia. Nyt ei ainakaan lihan kulutusta pidä kasvattaa, vaan pienentää. Olen omalta osaltani jo vähentänyt SIANLIHAN kulutusta. Maailman näkökulmasta karppaus ei ole järkevää.

sikalan naapuri

#322 Re: Re: kuka tietää poliitikon mielipiteen

03.05.2012 19:53

#147: Jarmo ja Seija - Re: kuka tietää poliitikon mielipiteen

Kyllä se Ilkka Kallion (sd) nimikin listalta löytyypi.


Vieras

#323 Re:

03.05.2012 19:57

#51: "piiriin"kuuluva -

Töitä se ei tuo kuin kiinteistönvälittäjille, kun lähiasukkaat yrittävät epätoivoisesti myydä kiinteistöjään.

Seija ja Jarmo

#324 Re: Re: Re: kuka tietää poliitikon mielipiteen

03.05.2012 21:14

#322: sikalan naapuri - Re: Re: kuka tietää poliitikon mielipiteen 

 Totta. Viesti on kirjoitettu aikaisemmin. Ilkka Kallion nimi on ilmestynyt tuon viestin jälkeen, kuten Päivi Ketolankin nimi. Kiitos heille!

kuka tahansa kuntalainen

#325 Puolustamme asuinympäristöä

03.05.2012 22:32

Joku tänään kirjoitti Vakka-Suomessa, että tämä on viemäripalsta, jonne kirjoittelevat kaunaiset, kateelliset ja pelokkaat ihmiset. Kyllä täällä on aika hyvin asiassa pysytty, eikä mitään herjausta ole mielestäni ollut, vaikka välillä on käytetty varsin lennokasta ja värikästä kieltä. Jos sikalaisäntä ylittää rakannusluvan ja tekee filunkia, siitä saa kirjoittaa. Onhan kaikki pöytäkirjoissa. Kukaan ei varmaan ole kateellinen hänelle. En ymmärrä miksi olisi. Kateudessa ei sinäänsä ole mitään pahaa, jos se on tiedostettua ja hallittua. Suomalaiset pelkäävät leimautua kateellisiksi, joten se on oiva keino tukkia suut. Ja peloissaan on monet ja se on ymmärrettävää: ei kukaan halua pohjoismaiden suurinta sikalalaitosta naapuriinsa. Monet ovat huolissaan asuinympäristöstään ja luonnosta, eikä suotta.