Ei sikatehdasta Nousiaisiin

Ei pieniä, eikä liian suuria, vaan sopivia

/ #359 Re: Re: Re: Gloobaali muutos.

17.05.2012 20:33

#358: Punainen tupa ja perunamaa. - Re: Re: Gloobaali muutos.

Kuten varmaan tiedät, että tässä Masku-Nousiainen peltoaukealle on 1250 emakon sikala ja tälle asialle emme voi mitään. Mikäli meistä riippuisi niin tuota sikalaa ei tuolla paikalla olisi. Ei olisi myöskään 900 emakon sikalaa keskellä peltoaukeaa. Kerroimme, että Voikkalle voisi tällaisen yksikön rakentaa väh. 5 km taajamasta. Sama pätee Nousiaisten tapaukseen. Jonnekin muualle tuo nykyinenkin sikala olisi pitänyt rakentaa. Ja oikeassa olet, että nykyinenkin sikala tuottaa hajuja ja ympärsitöhaittoja aivan liikaa.

Pientuotanto on toinen juttu, eikä se ole sikataloutta vaan harrastetoimintaa. Jokainen voi hankkia possun lemmikiksi, jos haluaa. Älykkyysosamäärästäsi ei ollut lainkaan puhetta, vaan siitä että kirjoituksestasi sai sen kuvan, että olet yksi niistä fiksuista, jotka ovat tajunneet maailman kaipaavan suuryksiköitä. Suuryksiköt ovat suuri uhka asuinympäristölle ja luonnolle, eikä tätä riskiä pidä vähätellä. Toki yksikön koon pitää olla kohtuullinen, jotta sikayrittäjä tulee sillä toimeen.