Ei sikatehdasta Nousiaisiin

Jarmo

/ #391 Re: Re: Kuuntele Turku radiota ja katso alueuutiset 21.5.

23.05.2012 23:09

#371: Nousiaisista - Re: Kuuntele Turku radiota ja katso alueuutiset 21.5.

Väität että liiottelen. Yhtenä vaihtoehtona yva;ssa Alituvalla on 12 000 sikala joka tuottaa 192 000 possua vuodessa.Et ehkä ole lukenut yva;ta ??NO hyvä juttu jos hajut eivät häiritse vielä ,ota toki huomioon muut adressin allekirjoittajat joita ne haittaavat eikä haju ole tietenkään ainut peruste hankkeen estämiseksi.Ole hyvä LUE VIESTIT ja TIEDOITE.Aina kun ALITUPA ON LAAJENTANUT NIIN ONGELMAT OVAT LISÄÄNTYNEET. Kateus ja sen haju ovat aivan yhtä  hyvä syy vastustaa sikalaa kuin mikä tahansa muu syy. Jos joskus myyt talosi toivottavasti löydät ostajan joka suhtautuu asiaan samankaltaisesti. Mitä Alituvan esiintymiseen ja puheisiin tulee niin katsotaan tekeekö hän nyky sikalan hajuttomaksi vai ei. Nykyinen sikala  vastaa noin 800 lehmän navettaa niin tuplaus 1600 lehmää samalla tontilla. Mielestäni se on aivan liikaa jo nykyinen yksikkö on liian suuri tähän aukealle.Oma lehmä on ojassa : sikalan hajut houkuttelevat lokkeja paikalle ja kun aloitan pellolla rehun teon lokit syöksyvät sontimaan rehun joukkoon aiheuttaen merkittävän salmonella riskin.Tätä riskiä ei ollut silloin kun Alituvalla oli vain 100 lihasikaa runsaat 10v. sitten!!Lokkeja silloin vain parikymmentä .Laajennusten mukana haittaeläin määrä kasvaa se on todettu juttu AINAKIN TÄSSÄ TAPAUKSESSA.