Marinoimattoman lihan puolesta

Lisää valinnanvaraa!
Vieras

/ #65 Huonoa ilman marinadiakin

15.12.2010 17:34

Tänään 15.12.2010. on asiat jo paremmin marinoimattoman lihan suhteen. Minä ainakin saan sellaista aina halutessani. Nyt ehdotan uutta adressia. Ostan mielelläni luomutuotteita ja olen kysellyt paremman broilerinlihan perään. Olen saanut maistaa ulkomaista luomubroileria ja voin sanoa, että ero on huomattava. Suomessa ei tällä hetkellä ole saatavana luomubroileria. Ei kuulemma olisi kysyntää...Eipä ollut marinoimattomalla lihallakaan...

Epäilen, että Suomessakin käytetään niin paljon antibiootteja jo ihan nopeamman kasvun vuoksi, puhumattakaan jalkatulehduksista yms., että lihan syöminen on terveydellisesti epäilyttävää. Eläinten olosuhteista puhumattakaan. Broilerin liha, rehellisesti tuotettuna, olisi erittäin hyvä ruoka. Käsittääkseni siihen ei ole tarvetta lisätä nitriittejä, jotta liha olisi punaisempaa, kuten sian ja naudan (jopa luomu)lihaan Suomessa. Onhan kanamunissakin mahdollisuus ostaa halpoja tehotuotettuja tai kalliimpia luomumunia. Geenimanipuloitu rehu on vielä yksi hyvä syy vaatia luomubroileria.

Mitäs mieltä olette? Vaaditaanko vielä parempaa? Riittäisikö kalliimmalle luomubroilerille ostajia?