Seis hyvitysmaksun laajentamiselle!

jep
Vieras

/ #89 Re: Mikä oli se EU direktiivi johon tässä asetuksessa viitataan?

17.12.2010 22:55

#64: Epätietoinen - Mikä oli se EU direktiivi johon tässä asetuksessa viitataan?

Effi on suomessa toimiva värjestö, joka ajaa kansalaisten etuja, eikä hyväksy hyvitysmaksua kuten myös Piraatti puolue on vastustanut hyvitysmaksua vedoten sen epäoikeudenmukaisuuteen.

Jos joku esim. pitää tietokoneen kunnossa ja vaihtaa kiintolevyt jne. 3-vuoden välein kuten olisi tarve. Miksi samasta uudesta levystä joutuu, joka kerta maksamaan hyvitysmaksua? Ei kaikki tallennettava tiedosto ole todellakaan Musiikkia, Videoita jne. vaan yritysten omaa tiedostoa ja raskaita ohjelmistoja ja varmuuskopioita, joista on kertaalleen maksettu jo teostomaksut,lisenssit jne.

Muistakaa vaaleissa myös kuka tämän päätöksen takana on olleet ja kuka hyötyy? Löytyykö täälläkin piilotettua Vaalirahoitusta taustalta? Sen voisi joku tutkia kanssa samalla... Tämä ei ainakaan lisää hallituksen tavoitetta lisätä kotimaisen ostovoimman lisäystä jaan päin vastoin nyt käsketään ostaa muualta ja ladata kaikki kavereilta. Ei siis kannata enään kohta voikrata mitään Leffaakaan ilman että ottaisi siitä varmuuskopion kun joutuu maksamaan PAKOTETTUNA Teostolle hyvitysmaksua. Tämähän antaa nyt oikeuden kopioida Video-vuokrauksetkin kun Teostolle on jo joutunut maksamaan sen maksun valmiiksi. Ei voi syyllistyä rikokseen, koska pakkomaksaa etukäteen jo hyvitysmaksun TYHJÄSTÄ muistista.

Mitenkään suuri meteli nousisi kun sama PAKKOVERO laitettaisiin Viinaan,  Tupakkaan, kuin nyt laitetaan kaikille pakkomaksuna hyvitysmaksu. Pitäisi varmaan laatia laki kanssa, joka lopettaa päihdetuollon ellei suostu hoitoon tai samasta viinasta johtuvasta rairauskohtauksesta ei enään paranneta 3 kerran välkeen enään, koska nämä ihmiset kuormittaa liikaa virkavaltaa, terveydenhuoltoa ja luo epävakautta katukuvaan. Laittaa kyllä miettimään tarvisko muuttaa poia Suomesta. Ja kuka ulkomaalainen tänne haluaa tulla kun kuulee mitä täällä tapahtuu. Jos ite tietäisin tälläisestä maasta etukäteen johon olisin muuttamassa harkitsisin kyllä moneen otteeseen mitä hyötyä on muuttaa Suomeen ??