Vaaditaan ilman kelpoisuutta lasten asioista vastaavien työntekijöiden työsuhteiden lopettamista

Vieras

/ #8 Re: Kokemusta asiasta

23.12.2010 20:32

#7: Kokemusta löytyy - Kokemusta asiasta

Hei! Eikö sinulla ole mahdollisuutta puhua asiasta siellä kenenkään kanssa?

Tapaamiset viranomaisten kanssa....etkö heiltä voisi kysyä asiasta?

Kuka on se henkilö joka valvoo etujasi?

Kyselehän rohkeasti ja ota netin kautta selvää oikeuksistasi sijoitettuna lapsena. :D

Mikäli et saa vastauksia, etsi netistä, soita jollekkin yksityiselle asianajajalle joka on perehtynyt lasten oikeuksiin.....tulojen perusteella saisit varmaan ilmaisen oikeudenkäynnin. Nykyisin voi saada jo yksityisenkin jos kunnan/kaupungin oikeusavustaja ei ole perehtynyt ko. asioihin. Sinun lienee syytä kuitenkin kysellä tämän laatuisen asian takia yksityistä koska lastensuojeluyksikkö ja kaupungin oikeusavustajat ovat "samaa maata" keskenänsä ja asiaa ei todellakaan käsitellä sinuun nähden positiivisesti. Netistä löytyy alueesi yksityiset asianajajat ja mihin he ovat erikoistuneita. Sähköpostia kyselynä sinnepäin. Puhelut heille maksavat maltaita :D

Huostaanottoperusteita on olemassa niin erilaisia ja varmaan sinunkin perusteet ovat erityisiä.

Olet joka tapauksessa alaikäinen lapsi. 15 v. on kuitenkin jo vastuuvelvollinen.

Olen lähinnä epäluuloinen henkilön toimista joka valvoo SINUN etujasi. Netistä voisi löytyä vastauksia hakusanoilla: edunvalvojan velvollisuudet (alaikäinen lapsi) ja muutakin hyödyllistä tietoa sinulle sijoitusperheestä....velvollisuuksista jne.... perusteista ja mitä se tarkoittaa ja miksi sinut on sijoitettu ja mihin sinulla on oikeus jne....myös 15 v. oikeuksista ja vastuuvelvollisuuksista on sinun hyvä hakea tietoa netistä.

Kuka ne rahat (lapsen eläke) ottaa/käyttää? Saatko pitää palkkasi itse? Oliko sinulla asianajajaa oikeudenkäynnissä? Mitkä olivat ne syyt miksi veit asian oikeuteen? Kaikki nämä vaikuttaa kaikkeen.

Mikäli ystävääsi koskeva juttu on totta....huom! JOS SE ON TOTTA....Ystäväsi pitäisi ehdottomasti ilmoittaa insesti-asiasta vaikka kouluterveydenhuoltajalle! Heillä on vaitiolovelvollisuus ja hän pääsee pois isänsä ahdistelusta ainakin. Kouluterveydenhoitaja ohjaa asiaa eteenpäin. On ehkä hyvä huomauttaa tässä vaiheessa, että eihän ystäväsi vain puhu "palturia"? Moni nuori saattaa höpöttää vain sen takia että vihaa isäänsä ja valehtelee tuollaista, että olisi mahdollisuus päästä kotoa pois. Muistan vielä, kuinka vaikeaa oli olla murkkuikäinen/teini-ikäinen... :D

Toivotaan että asiasi selkiintyvät, toisaalta olet jo 15 v. ja jäljellä on enään 3 v. Joissakin tapauksissa pääsee asumaan omaan asuntoon poikkeuksellisesti jo 17 v....mutta kuten sanoin...poikkeuksellisesti...