ALLEKIRJOITA KANTELU EUROOPAN IHMISOIKEUSNEUVOSTOLLE

/ #55 Re: JOOPA

29.12.2010 00:33

#53: Laura L. - JOOPA

Tämä laki antaa virkaililijoille liian suuren vallan päättää ja se päätös voi perustua vaikka siihen, ettei asiakas miellytä ja näin ei voi olla, sivuraiteella oleva nuori ei osaa eikä jaksa pitää itsestään huolta.

Tilanne on se, että normaali terve nuori kyllä opiskelee tai käy töissä, jos pääsee opiskelemaan tai saa töitä, mutta on tapauksia, jotka eivät osaa huolehtia itsestään erilaisista syistä johtuen, ja heitä pitää auttaa muilla keinoin kuin uhkailemalla ja onhan tämä perustuslain vastaista toimintaa nyt "laillisesti", kaksi lakia riitelee keskenään. Eivät kaikki työttömät tai ilman opiskelupaikkaa olevat nuoret sen enempää kuin aikuisetkaan ole vättämättä laiskoja. Syrjäytynyt tai syrjäytymässä oleva nuori valitettavasti usein antaa sellaisen kuvan itsestään. On kyse henkisestä jaksamisesta.

Vaikka sinulla tiukkaa onkin, olet onnellisessa asemassa, on koulutuspaikka, mutta kyllä opiskelu vaatii vähän muutakin kuin istumista tai sitten ei kannata kyllä yhteisiä veromarkkoja mennä tuhlaamaan opintoihin.

Niin ja laithan tehdään juuri siksi, että niitä noudatettaisiin.