Eläinrääkkääjille Kovemmat tuomiot

/ #96 Re: Re: Rääkkäjät

01.01.2011 20:35

#78: hulluja kaikki - Re: Rääkkäjät

En nyt lähe keskustelemaan sun kanssa siitä mikä on kenenkin elämän arvo, haluun vaan että kun nyt vähän näyttäis siltä että nostat automaattisesti ihmisen kaiken yläpuolelle, että pitäisit mielessä sen kuka se pahin peto kaikista on.

Kerta me ihmisinä ollaan kaikkein fiksuimpia ja kyvykkäimpiä kaikista nisäkkäistä, ja kyetään loogiseen ajatteluun ja ollaan niin empaattisia, ja näin ollen niin kovin arvokkaita ja ylempiarvoisia kaikkeen muuhun elämään nähden niin mun mielestä on aika häpeällistä että me myös ollaan ainoita jotka tappaa ja käyttää silmitöntä väkivaltaa ihan muuten vaan, koska "koira söi kaukosäätimen" jne jne. En mä oo koskaan nähnyt ilvestä hakkaamassa ihmistä paistinpannulla.... Tai hirveä heittelemässä ihmisiä alas parvekkeelta jne jne.

En ole kenenkään tappamisen kannalla, pistää vaan miettimään et kuinka päästään vialla ja kuinka hillittömän julma, ja väkivaltanen ihminen saa olla, ja edelleen säilyttää sen asemansa ylempiarvosena, kun koiralta riittää yks purasu ni se on elinkelvoton. Kukaan muu kun ihminen itse ei ole nostanut meitä tälle jalustalle, ja moni tuntuu tulkitsevan sen niin ettei niiden tarvi kunnioittaa muuta elmää.

Kuten jo sanoin, en kiistele siitä kumpi tulee tulipalosta pelastaa, mut kannattaa ehkä (kaikkien) miettiä et millä perustein me ollaan niin kovin paljon arvokkaampia, ansaittua se ei ainakaan ole.