Tupakka kieltoon Suomessa

O_

/ #36 Unelmani on tupakansavuton maa

01.09.2012 10:22

Olen tupakoinut passiivisesti silloin tällöin jo vuosikausia. Haluaisin lopettaa terveyteni tähden, mutta minun päätös tässä asiassa ei paljoa paina. Minulla ei myöskään riitä varat alituiseen hengityssuodattimen käyttöön, eikä juuri mikään hengityssuodatin edes kykene poistamaan kaikkia myrkyllisiä aineita tupakansavusta.

Nykytilanne on sietämätön. Tupakan polttaminen passiivisesti ja normaalistikin aiheuttaa aivosolujen liiallista kuolemista, verenkierron ja luuston heikentymistä, keuhko- ja hengitysongelmia sekä tottakai syöpäriskin. Osa on valmis tuhlaamaan sekä rahaansa että aikaansa ylläpitääkseen tätä ongelmaa... asia olisi naurettavuuden huippu, ellen kärsisi sen vuoksi päivittäin.

Jos olet tupakanpolttaja, ole hyvä ja tee kaikkesi lopettaaksesi. Minulla ei ole paljoa valtaa vaikuttaa ongelmaan, mutta sinulla on. Tupakan kaikki hyödyt ovat korvattavissa terveellisillä ja kaikin puolin paremmilla vaihtoehdoilla, joten ainoastaan addiktio tai mahdollinen sosiaalinen paine ovat sinua vastaan. Olen varma että elämäsi paranee lopetettuasi ja toivon että sinäkin uskot näin. Ole hyvä ja lopeta.