Vammalan sairaalan ensiavun toiminnan jatkuttava!

Vieras

/ #37 Re:

03.09.2012 01:37

#1: -

Eivätkö Sastamalan päättäjät näe kokonaisuuksia ja asioiden syy-seuraussuhteita? Nykyisellä linjalla Sastamalan johto haluaa tehdä Vammalasta Tampereen asumalähiön. Jos kaikki elinkelpoisen kaupungin/seutukuntakeskuksen edellytyksenä olevat erikoispalvelut karsitaan terveyden- ja sairaanhoidosta (erityisesti päivystys ja siihen liittyen moni muu asia), mikä on se peruste, että asuinpaikan valinnassa pitäisi enää valita Sastamala esim. Nokian, Pirkkalan tai Ylöjärven sijaan.

Ainakin omassa perhepiirissä on sattunut kohdalle jo niin monta kiireisen lääkäriavun tarvetta ilta-/yöaikaan, että asuminen seudulla, jossa lääkäriin pääsy vaatii lähemmäksi tunnin ajomatkan, alkaa jo pelottaa niin paljon, että on vakavasti harkittava muuttoa Tampereen kupeeseen.

Nykyisen tason mukainen Vammalan aluesairaala on Sastamalan valtti myös naapuripaikkojen suuntautumisvalinnoissa. Jos palvelut ajetaan alas, naapureissa katseet kääntyvät helposti Satakunnan tai Varsinais-Suomen suuntaan.