Fretin paikka ei ole häkissä

Hobitti

/ #19 Re: Minkään eläimen paikka ei ole häkissä

04.01.2011 23:07

#18: Antti Haverinen - Minkään eläimen paikka ei ole häkissä

Pakko hieman kommentoida tätä sinun mielipidettäsi.

Mistä päättelet että kotieläimiä pitävät ihmiset ovat itsekkäitä? Se että pitää eläimistä ja on valmis ottamaan vastuuta siitä koko sen eliniän ei minusta tee ihmisestä itsekästä.

Jos taas tekisimme sinun ajattelutapasi mukaan ja vapauttaisimme kotieläimet emmekä ottaisi enää koskaan eläintä lemmikisi maailma olisi paljon tylsempi ja joillekkin yksinäisenpi paikka elää. Entä mitä ajattelit tehdä sokeille joilla ei enää olisikaan opaskoiraa apunaan? Mielestäni sinun ajattelutapasi on itsekäs etkä ole ajatellut asiaa toisten ihmisten näkökannalta saati eläinten jotka eivät enää sopeutuisi elämään luonnossa.

Maailmassa on hyviä ja huonoja lemmikin omistajia. Parhaimmillaan lemmikki on onnellinen ja terve ja sen tarpeet pystytään täyttämään.  Fretit eivät todellakaan kuulu häkkiin mutta niillä on hyvä kuitenkin olla häkki turvapaikkana sekä ''pesänä''. Totuus on ettei kesy frettikään pärjäisi enää luonnossa, sillä sen selviytymiseen tarvittavat ominaisuudet ovat vuosituhansien aikana lähes kadonneet. Näin ollen lemmikkien vapauttaminen olisi tässä taauksessa heitteille jättö kun laji on jo kesytetty lemmikiksi.