Citydeal boikottiin

Harhaanjohdettu

/ #23 Halpakopioita!

14.10.2012 19:50

Minulla on hyviä kokemuksia lahjakorteista esim. kampaamoihin. Tavaroita sen sijaan tilasin ensimmäisen ja viimeisen kerran.

Tilasin "24 harjaspäätä Braun Oral-B-sähköhammasharjoihin", joita odotin usean viikon ajan. Kun vaihtopäät viimein tulivat, ne olivat halpakopioita! Myynti-ilmoituksesta sai mielikuvan, että vaihtopäät olisivat Oral-B -merkkisiä. Minä ainakin oletin saavani niitä alkuperäisiä, koska kyseinen tuotemerkkikin mainittiin tuotteen esittelytekstissä ja vaihtopäistä oli kuva. Kyllä nuo kopiot varmaan Oral-B-merkkiseen sähköhammasharjaan sopivat ja ainakin näyttävät samoilta, mutta samoja ne eivät ole! Ne on pakattukin joihinkin halpispaketteihin. Valitin asiasta Grouponille. Saa nähdä vetoavatko siihen, että tuotteet kyllä toimivat täysin samalla tavalla kuin alkuperäiset ja että alkuperäisten vaihtopäiden varressa on Oral-B -logo. Näissä Grouponin kuvassa olevissa tuotteissa ei ollut ja tästä olisi asiakkaan pitänyt nähdä, että tuotteet eivät ole samoja. Niitä oli kuvattu Grouponin mainoksessa sivusuunnasta ja aseteltu kuvaan “viuhkamaisesti” siten, ettei Oral-B -logon puuttumista välttämättä huomaa. Myös myyvällä tekstillä ja mainitsemalla arvokas tuotemerkki on innostettu asiakasta ostamaan tuotteita, jotka lopulta olivatkin halpakopioita.

Ja näin maksoin kopiovaihtopäistä, jotka ovat ihan selkeästi made in china -tavaraa:

“24 harjaspäätä Braun Oral-B –
sähköhammasharjoihin, sis. toimituskulut
Lahjakortin arvo: 85,80 €”

Kappalehinta: 29,95
Lukumäärä: 1 x
Säästät: 55,85
Yhteensä: 29,95

No niin, säästäähän tässä alkuperäisiin, kalliisiin Oral-B-merkkisiin vaihtopäihin verrattuna. Sen kun ajattelette, että olen tyhmä asiakas, mutta minusta tässä on kuitenkin johdettu harhaan, ovelalla tavalla. Ja varmasti muitakin!