Vetoomus:Turvaa elämää - Liikkuva Poliisi on säilytettävä

Jo 1975 Etyk:ssä Unkarin saattueessa kuljettajana!

/ #41 Sadun kerrontaa aikaihmisiltä

17.10.2012 15:54

Kyllähän Grimmin veljesten ja H.C. Andersenin sadutkin jollain tavoin pohjautuvat tietynlaiseen uskottavuuteen, mutta tämä Kauko Aaltomaan johtaman hanketyöryhmän mietintö/esitys eli PORA III on edellä mainittuihin verrattuna tosi satua - eihän siihen usko sokea Reettakaan. Mikä ihmeen kiire sitä oli runnoa kasaan niin nopealla aikataululla, ettei edes kaikkia asiantuntijoita ehditty kuulla. LP:n varsin perusteltu ja huolellinen lausuntokin liitettiin vain muistion liitteeksi. Kyseisessä esityksessähän mm. Liikenne- ja viestintäministeriö lausui, että liikkuvaa poliisia tulee vahvistaa ja sille tulee siirtää enempi vastuuta liikennturvallisuuden kehittämisessä. Mutta, mitä teki rouva liikenneministeri viime vaiheessa? Käänsi nuttunsa ja söi sanansa, vaikka päivä pari aiemmin oli TV:ssä vielä aivan eri linjoilla, eli kannatti vahvasti mm. liikkuvan poliisin säilyttämistä. No tämä daami on taas "trapetsilla" muista syistä. Todennäköisesti hänelle luvattiin joku korkeapalkkainen eläkevirka hallituskauden päätyttyä. Kyllä oksettaa !