Vetoomus:Turvaa elämää - Liikkuva Poliisi on säilytettävä

Absurdi

/ #96

24.10.2012 19:53

Hyvä adressi, samoin julkilausuma HeSarissa 21.10.2012. Saamani tiedon mukaan pääministeri (kok) vaati keskeyttämään asiantuntijoiden kuulemisen ja määräsi hallituksen tekemään esityksen eduskunnalle LP:n laukkautamiseksi alkuvuodesta 2013. Tämän hän teki ”säilyttääkseen sisäministerinsä (Kd) kasvot”. Oliko hänellä arvioitu asiantuntevasti, kuinka monta kasvoa silloin kuolee, kun LP:n liikenneturvallisuustyö lopetetaan ja nytkin jo puoluepoliitikkojen toimesta varsin vähäiseksi kutistettu, erityiskoulutettujen ammattilaisten tekemä maatieliikennevalvonta loppuu? Senhän tulee poliisijohdon tekemän suunnitelman mukaan hoitamaan paikallispoliisi kunhan mm. perheriitojen sovittelusta ja juoppojen kuljetukselta tienpäälle ehtii. Onko pääministeri (kok) lukenut em. julkilausumasta, että Liikenneviraston arvion mukaan yhden liikenekuoleman kustannukset yhteiskunalle ovat 2,4 miljoonaa euroa? Nyt lopettamalla LP:n säästetään 6,7 miljoonaa neuroa. Säästöt menivät sen siliän tien kun kolme suomalaista kuolee yhä holtittomammaksi menneessä ja yhä vähemmän valvotussa tieliikenteessämme.