Suolahdessa tarvitaan uimahalli!

Sami Liimatainen

/ #13 Tehokkuudelle ja dynaamisuudelle kyllä, hölmöyksille ja kansan terveyden huonontamiselle EI !

26.10.2012 12:37

Tehokkuus- ja dynaamisuusajattelu kunnan taloudessa ei saa tarkoittaa sitä, että kaikkea supistetaan. Äkkiväärästi voi tuntua, että vaikkapa yksi uimahalli toisi lisää dynaamisuutta ja selkeyttä kunnan toimintaan, vaan kun ajattelee vähän tarkemmin, näin ei ole. Tehokkuutta ja dynaamisuutta saadaan Suolahden uimahallin sulkemisen sijaan järkeistämällä IT-hankintoja koko kuntakonsernissa, sekä -korsetissa. Nyt kun kuntakonsernin toimijoilla, esimerkiksi kiinteistöjenhoitoyhtiöllä ja vuokra-asuntoyhtiöillä, on jokaisella käytössään keskenään eripuraiset laskutus- ja reskontrajärjestelmät ja niin edelleen! Ei mitään tolkkua, siis. Kysyisitte siellä esim. norsunluutornissa, kaupungintalolla, toimivat tahot, jeesiä näistä asioista oikeasti tietäviltä, esimerkiksi rivikuntalaisilta jotka on alan töissä! Tulisi sitä kautta myös yhteisöllisyyttä! Vaan kun teille taitaa olla kunnian ja omanarvon kysmys olla "tietäjiä" niin ettehän te ole kyselleet.