KEHITYSVAMMAISTEN RYHMÄKOTI ON VIHDOIN SAATAVA SÄKYLÄÄN

/ #34 Säkyläläisten kehitysvammaisten parhaaksi

26.10.2012 19:46

Hei!

Kunnanhallituksessa kehitysvammaisten asumisyksikköasiaa käsiteltäessä pöydällepanoesitystä kannattaneet jäsenet halusivat lisätietoa asiasta ja oikeaa käsittelyjärjestystä. Itse ainakin halusin lisää tietoa siitä, että Sairaanhoitopiirin hankkeessa nimenomaan säkyläläisillä kehitysvammaisilla on mahdollisuus päästä asumisyksikköön.

Kehitysvammaisten asumisyksikköasia on nyt ollut käsittelyssä perusturvalautakunnassa toiveittemme mukaisesti ja asia on maanantaina kunnanhallituksen listalla. Kunnanjohtajan esitys on, että Säkylän kunta puoltaa ARA:n investointiavustuksen ja korkotukilainan myöntämistä molemmille hankkeille (Kiinteistö Oy Satakruunu/Säkylän asumisyksikkö ja Säkylän Vanhustenkotiyhdistys r.y./Ehtootuuli/kerrostalo b ja rivitalot D-F).

Olen keskustellut tai viestitellyt Keskustan kunnanhallituksen jäsenten kanssa. Me kaikki tuemme lämpimästi kunnanjohtajan esitystä. Tarkoituksemme ei ole ollut vastustaa Säkylän kehitysvammaisten mahdollisuuksia asua täällä. Toivomme, jos suinkin mahdollista, että välitätte viestimme nettiadressin allekirjoittaneille.

Terveisin Keskustan kunnanhallituksen jäsenet

Satu Tietari, Sirkku Reko, Tarmo Luoto, Timo Kuusisto ja Tauno Varhia