Raaseporin koulujen jouluruoat takaisin!

Hyväkommentti

/ #8 Kauanko veronmaksaja viihtyy Raaseporissa

14.11.2012 19:06

Lainaus EU:sta

Kauanko veronmaksaja viihtyy Raaseporissa

Raaseporin kaupunginhallitus päätti leikata koululaisten ja päiväkotilaisten jouluaterioista. Jouluruokapöydistä jäävät pois laatikot, rosollit, kalat ja kinkut. Tänä vuonna tarjotaan riisipuuroa, hedelmäkeittoa ja kinkkuleipä. Kaupungin johdon omat joulutraditiot säilyvät kuitenkin ilmeisesti ennallaan. Lehtitietojen mukaan ruokapalvelupäällikkö, joka jouluruoka-asiasta päätti, ei osaa kertoa montako euroa tässä tarkalleen säästetään.
Konkurssin partaalla olevaa kaupunkia ei lasten jouluaterioiden tarjoamatta jättäminen pelasta. Tällä logiikalla vuositasolla yksin kouluruokailusta säästettävällä noin 15.000 euron summalla kuluneen vuode budjettivajetta maksetaan seuraavat 300 vuotta - mikäli muita säästökohteita ei löydy.

On säälittävää, että Raaseporin kaupunki asettaa ensimmäiseksi säästön kohteeksi lapsien oikeudet. Juhlaruokailutilanne on osa lasten tapakasvatusta; jouluateria on osa suomalaista juhlaperinnettä ja se kuuluu myös koululaisille ja päiväkotilaisille. Olisiko otettava käyttöön sponsori-malli, jos kaupungin oma priorisointikyky kulujen osalta on näin alhaisella tasolla?

Koko teksti http://www.etela.com/mielipid/2012/burtsov&paatero-burtsov-121115.html

Kirjoittajat :
Harri Burtsov