Vetoomus:Turvaa elämää - Liikkuva Poliisi on säilytettävä

Hyvää porauuttavuotta

/ #166 Ei näitä kukaan lue.

31.12.2012 00:02

Kirjoitan kumminkin! Ei kansalaisten tarvi ollenkaan huolestua tulevaisuuden liikenteen valvonnasta. Meidän suuresti arvostama ja kunnioittama Poliisiylijohtaja esitti kuningasajatuksenaan, vapaaehtoisia kansalaisia poliisin avuksi. Mikäs sen parempi kohde vapaaehtoisille olisi kuin, liikenteenvalvonta. Tuo hieman halveksittu sektori poliisin toimenkuvassa. Nythän ollaan poliisilta viemässä ammattitaitoinen liikenteenvalvontahenkilöstö sekä sopiva kalusto, muihin hommiin. Oikeisiin poliisitöihin. Olen aivan varma siitä että, vapaaehtoisia team ahmoja kalustoineen liikenteenvalvontaan löytyisi enemmänkin kuin olisi tarpeen.
Kyllähän kuka vaan osaa sakkoja kirjoittaa. Ohjekirja käteen ja baanalle. Siinä sitten toteutuisi monen päiväunien fantasia. Pääsisi sakottamaan!
Tämän lievän sarkasmin lopuksi voin todeta että, poliisisektori laidasta laitaan, kaikilla osa-alueella on erittäin, erittäin huolestuttavassa tilassa. Ongelmat on liian kauan lakaistu maton alle. Toivotaan silti että poliisin arvostus ja luottamus pysyy edelleen hyvällä tasolla. Mutta.