EI Sipoon maa-alueluovutuksille / Ett rungande NEJ till en tvångsannektering av sydvästra Sibbo!

Anne Hyvärinen
Porvoo

/ #12 Kehittäköön Hesa nykyisiä alueitaan

24.09.2007 14:44

Susanna ja muut Suur-Helsinkiä haluavat. Mitä isommaksi Helsinki kasvaa sitä suuremmasta väestönosasta (myös huonompiosaiset) sen pitää pystyä huolehtimaan. Kun jakajien määrä suurenee myös jaettava osuus pienenee. Eivätkä kaikki todellakaan halua Helsinkiin, yhä useammat haluavat sieltä nykyään pois. Pystyykö Helsinki edes nykyisestä asukasmäärästään huolehtimaan - ei ainakaan lehtikirjoittelujen perusteella. Kuka väittää että suurin on kauneinta ja että siellä asuu onnellisimmat ihmiset, miettikööt hiljaa itsekseen onko näin.

Annetaan Sipoon rauhassa kehittää omia alueitaan asukkailleen. Asuinpaikan pitäisi voida olla oma valinta. Sipoon kaltaisille asuinalueille muuttaa ja siellä asuu väestönosa, joka osaa arvostaa kestävää kehitystä, luontoa ja rauhallisuutta. Miksi Helsinki ahnehtii toisen kunnan parhaita puolia. Kehitäisi sen sijaan omia alueitaan ja kapunginosiaan sekä niissä asuvien ihmisten elinoloja, niissä riittää kyllä tekemistä.