Vastustan tiettyjen koirarotujen kieltolakia

Vieras

/ #275 Vaaralliset paimenkoirat toistamiseen ihmisen kimppuun

01.02.2011 12:46

Tuossa on yksi uutinen jossa laumanvartijakoirat hyökkäsivät toistamisen ihmisen kimppuun ja purivat häntä pahasti:

Vaaralliset paimenkoirat toistamiseen ihmisen kimppuun

Turun Sanomat 10.8 2010 20:59:29

Kaksi etelävenäjänpaimenkoiraa hyökkäsi lappeenrantalaismiehen kimppuun Niinisalossa. Hyökkäys tapahtui reserviläisammunnan SM-kilpailujen yhteydessä sunnuntaina. Samat koirat purivat turkulaismiehen kesäkuussa sairaalaan Loimaalla. Niinisalossa järjestettiin viime viikolla reserviläisammuntojen SM-kilpailut. Koirien hyökkäys tapahtui tapahtuman viimeisenä päivänä, sunnuntaina.

– Olin menossa katsomaan tuloksia ja kävelin nurmikentän poikki. Koirat makasivat nurmikossa ja kun lähestyin niitä, ne nousivat haukkumaan. Ennen kuin huomasin, toinen niistä puri nilkkaani. Sain riuhtaistua itseni kauemmas, joten nilkkaan ei tullut vammoja. Ainoastaan sukka meni riekaleiksi, lappeenrantalainen Perttu Piironen kertoo. Piironen kertoo, että hän ei ole ilmoittanut asiaa Kankaanpään poliisille.

Loimaan puremistapauksessa vammat olivat viimeviikonloppuista tapahtumaa merkittävästi vakavammat. Vapaana olleet koirat hyökkäsivät silloin ampumaradalla keski-ikäisen turkulaisen miehen kimppuun ja purivat tätä nivusiin ja käsiin. Mies joutui kuukaudeksi sairaalaan, jossa hänet leikattiin neljä kertaa.

– Minulle jäi hyökkäyksestä elinikäiset vammat. Miksi omistaja on vienyt koirat samanlaiseen tapahtumaan, turkulaismies ihmettelee.

Joten ainakin kaksi hyökkäystä on olemassa vastoin tämän adressin väitettä.