Bussi 1 €. Aloite joukkoliikenteen houkuttelevuuden lisäämiseksi

"Ruokkikaa nälkäiset!"

/ #8 Re: Bussi 1€/"Ruokkikaa nälkäiset!", kyyti Kahden denarin asiakkaille kohtuulliseen hintaan!

10.02.2013 09:40

#1: Havukka-ahon ajattelija - Bussi 1€

Maailmassa vallitsee hyvän ja pahan taistelu. Todellinen vapaamatkustaja on henkilö, joka vähät välittää hädänalaisista lähimmäisistään. Kianderin ja Vartian (1998, 55 ja 99) mukaan 1990-luvun lama johtui samanaikaisesta Neuvostoliiton kaupan romahduksesta, heikosta länsiviennin kehityksestä, kansainvälisten korkojen noususta, rahamarkkinoiden vapautumisesta, kasvavasta työttömyydestä ja velkaongelmista.

Lopun ikäänsä hintaa tästä kehityksestä maksavat mm. Tampereen Winterin mutkan Kahden denarin majatalon asiakkaat. Helluntailaisten diakoniatyön leipäjono järjestetään viikottain ma, ke ja pe alkaen klo 13.00. ´Viivin ja Eikan´ Kahden denarin asiakkaita ovat mm. jättivelkoihin ilman omaa syytään ajautuneet entiset yrittäjät, jotka eivät ole kyenneet maksamaan eläketurvaansa riittävälle tasolle (esim. urheiluvälineyrittäjä, jonka tilannetta pahensivat lauhat talvet ja monet vastoinkäymiset mukaan lukien oman pojan kuolema).

On paljon vanhuksia, joiden varat eivät riitä edes lääkärin määräämien reseptilääkkeiden hankintaan. Alennettu bussitaksa auttaa vaikeuksiin joutuneita monella tapaa. Pääsee leipäjonoihin ja näin kauppoihin myytäväksi kelpaamaton ruoka löytää tarvitsijan eikä ruokaa mene hukkaan. Leipäjonoja on eri puolilla kaupunkia, on vaivan takana löytää ne. Kahden denarin diakoniatyö on hoidettu kiitettävästi, köyhiä ei kyykytetä ja kävijää kohdellaan ihmisarvoisesti.