Kiuruveden tk:n akuuttivast.oton lopetus viikonloppuna estettävä

Mitä mieltä olette akuuttivastaanoton viikonlopun sulusta?

Akuuttivastaanoton sulku tarkoittaa myös, ettei akuuttiosastolla ole lääkäriä ja ennenpitkää sekin suljetaan!

Mitä mieltä ovat omaishoitajat, kotihoidon asiakkaat ja henkilökunta ja hoitokotien väki ?

Omaishoitajat ovat vailla minkäänlaista turvaa. Kotihoidossa hoidetaan entistä sairaampia ihmisiä niukoilla hoitajaresursseilla.

Sulku tarkoittaa myös sitä, että apteekin aukiolo supistuu entisestään ja asiointi siirtyy Iisalmeen, sen mukana muukin asiointi.

Meiltä menee myös viikonlopun ensiapu-valmius. Lähes joka viikonloppu on jääkiekko, jalkapallo-, yms pelejä ja harjoituksia.  Niissä mahdollisesti loukkaantuneet urheilijat/pelaajat joudutaan viemään ensiapuun Iisalmeen.Kallista lystiä sekin. Näistä on jo huonoja kokemuksia.

Ne , jotka ovat terveitä, kokevat, ettei se vastaanotto ole tarpeen!!Kiuruvedellä on satoja ihmisiä, joiden terveydentila sairauksineen ei ole vakaa ja voi romahtaa riippumatta virka-ajasta. Sittenkö mennään Iisalmeen odottelemaan jos sattuisi pääsemään . Hoidon saamatta jääminen voi johtaa ennenaikaiseen kuolemaan.

Itse olen huolissani niistä, jotka ei kykene puoliaan pitämään.

Kiuruvesi ei enää ole sen jälkeen hyvien palvelujen paikkakunta, jollainen maine meillä vielä on ollut. Omat päättäjät ovat etunenässä huonontamassa meidän lakisääteisiä peruspalveluja.

Kukaan ei vielä tiedä, mitä uusi Sote tuo tullessaan. Nyt jäitä hattuun ja sulkusuunnitelmat seis!

Allekirjoittakaa adressi , jos haluatte pitää terveyskeskuksemme akuuttivastaanoton toiminnassa myös viikonloppuna.